تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۳۶۷۵۴
سرویس خبر : انرژی
یک مقام مسئول مطرح کرد؛

میزان ورودی سد‌های کشور ۴ برابر سال آبی گذشته است

می متالز - عسگری نژاد میزان ورودی سد‌های کشور ۶۸ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: این رقم ۴ برابر زمان مشابه در سال آبی ۹۷-۹۶ است.
میزان ورودی سد‌های کشور ۴ برابر سال آبی گذشته است

به گزارش می متالز، وحید عسکری نژاد رئیس گروه بهره برداری از سد‌های کشور با اشاره به اینکه میزان ورودی سد‌های کشور ۶۸ میلیارد مترمکعب بوده است، اظهار کرد: این رقم ۴ برابر زمان مشابه در سال آبی ۹۷-۹۶  است.

وی میزان آب ذخیره شده در مخازن سد‌های کشور را ۴۱ میلیارد مترمکعب دانست و گفت: ظرفیت کلی سد‌های کشور ۵۰ میلیارد مترمکعب است که باتوجه به رقم فعلی ذخیره شده در سدها، ​ هم اکنون ۸۱ درصد ظرفیت سد‌های کشور تکمیل است.

رئیس گروه بهره برداری از سد‌های کشور شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه خروجی آب سد‌ها در سال آبی ۹۸-۹۷ افزایش داشته است، ادامه داد: به منظور کنترل سیلابها، خروجی آب از ۷۰ سد مهم کشور در ۲۰ استان افزایش یافت که این روند به منظور ایجاد آمادگی برای کنترل سیلاب‌ها صورت گرفته است.

عسکری نژاد افزود: از ۱۷۸ سد در حال بهره برداری، ۸۶ سد بیش از ۹۰ درصد پرشدگی و ۳۰ درصد کمتر از ظرفیتشان ذخیره آب دارند.

وی گفت: ورودی به سد‌های کشور فقط در فروردین  ۹۸ از کل آب ورودی به سد‌ها در سال ۹۷-۹۶ بیشتر بوده است که این اتفاق نشان از بزرگی سیلاب‌های ایجاد شده است.

رئیس گروه بهره برداری از سد‌های کشور شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد از کل آب ورودی به سد‌های کشور، به استان خوزستان وارد شده که با برنامه ریزی‌های انجام شده این سیلاب‌ها مهار و بخشی از آن در سد‌ها ذخیره شده است.

عناوین برگزیده