تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۳۶۷۷۵
سرویس خبر : محیط زیست
خرازیان مقدم:

جاده‌های حادثه خیز مناطق حفاظت شده به زودی ایمن‌سازی می‌شوند

می متالز - مدیرکل حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق تعامل سازمان محیط زیست با پلیس راهور، جاده‌های حادثه خیز مناطق حفاظت شده کشور به زودی ایمن‌سازی می‌شوند.
جاده‌های حادثه خیز مناطق حفاظت شده به زودی ایمن‌سازی می‌شوند

به گزارش می متالز، مجید خرازیان مقدم مدیرکل حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست، در رابطه با اقدامات انجام شده برای حفاظت از حیات وحش در جاده‌های حادثه خیز کشور اظهار کرد: جاده عباس آباد-میان‌دشت در استان سمنان جزء حادثه خیزترین جاده‌ در کشور است و بر اساس آمارها حدود ۲۲ کیلومتر از این جاده حادثه خیز است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای ایمن سازی ۲۲ کیلومتر از این جاده مکاتباتی با وزارت راه صورت گرفته است، افزود: تاکنون هیچ اعتباری برای این موضوع تخصیص داده نشده و همچنین هیچ کمکی هم صورت نگرفته است.

مدیرکل حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ایمن سازی حدود ۵ کیلومتر از جاده عباس آباد-میان‌دشت توسط معاونت محیط زیست طبیعی، گفت: براساس آمار‌ها این جاده بیشترین تلفات حیات وحش از جمله یوز پلنگ را دارد، لذا برای فنس کشی در این جاده و ایمن سازی آن، اعتباری از سوی معاونت محیط زیست طبیعی  اختصاص یافت.

خرازیان مقدم با تأکید بر اینکه بیشترین تلفات یوزپلنگ مربوط به تصادفات جاده‌ای است، تصریح کرد: برای جاده‌های حادثه خیز از جمله در استان‌های فارس، سمنان، گلستان و یزد طرح مطالعاتی ارائه شده است تا براساس آن، اقدامات مربوط به ایمن سازی و ترمیم نقاط حادثه خیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ترمیم جاده‌های حادثه خیز برعهده وزارت راه است، افزود: سازمان محیط زیست تنها نقاط حادثه خیز را مشخص می‌کند، بر همین اساس طی دستورالعملی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت راه، این نقاط مشخص شدند، اما به دلیل نبود اعتبارات کافی این طرح‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

خرازیان مقدم با بیان اینکه برای ایمن سازی جاده‌ها با پلیس راه تعامل لازم برقرار شده است، تصریح کرد: نقاط حادثه خیز برای پلیس راهور یک تعریف انسانی دارد، اما همین نقاط برای سازمان محیط زیست دارای تعریف حیات وحشی است، چراکه نقاط حادثه خیز علاوه بر اهمیت زیست محیطی، می‌تواند موجب به خطر افتادن جان انسان‌ها نیز شود.

عناوین برگزیده