تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۴۷۶
کد خبر: ۳۷۶۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اقتدار شرکت گل گهر در معرض دید خبرنگاران

می متالز - عملکرد مقتدرانه شرکت گل گهر سیرجان به عنوان معین منطقه 7اقتصاد مقاومتی از مناطق هشت گانه تعریف شده در استان کرمان که ضمن موفقیت های ملی و بین المللی اقدامات زیر ساختی خوبی را در حوزه مسئولیت اجرایی انجام داده و یا در دست اقدام دارد هفته گذشته در معرض دید خبرنگاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
اقتدار شرکت گل گهر در معرض دید خبرنگاران

به گزارش می متالز، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر هفته گذشته میزبان تعدادی از خبرنگاران خارجی از رسانه‌های معتبر بین‌المللی و تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های کشوری، استانی و محلی بود که به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر در این منطقه حضور پیدا کرده‌ بودند تا از نزدیک در جریان اتفاقات بزرگی که در سال‌های اخیر در منطقه گل‌گهر رخ داده و ده‌ها طرح و پروژه به دست توانمند متخصصان داخلی با موفقیت در این منطقه اجرا شده است، باشند.


در این برنامه که می‌توان از آن به عنوان بزرگترین تور خبرنگاری معدنی کشور نام برد، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر به همراه تمامی معاونان و مدیران خود از ابتدا تا انتهای برنامه، خبرنگاران را همراهی کردند و به صورت صمیمانه و با سعه صدر، توضیحات مربوط به هر کدام از پروژه‌ها را تشریح کردند.
پروژه بیمارستان تخصصی گل‌گهر واقع در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان که در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت گل‌گهر در حال اجرا است مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت .
بنا به گفته تقی‌زاده این بیمارستان تاکنون پیشرفت مناسب و رضایت بخشی داشته است و پیش بینی می‌شود ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.
مدیرعامل گل‌گهر افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان تمامی تخصص های لازم را خواهد داشت مطمئنا پس از افتتاح به قطب پزشکی و درمانی منطقه جنوب شرق کشور تبدیل خواهد شد.
یکی دیگر از پروژه‌هایی که شرکت گل‌گهر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در دست اجرا دارد، پروژه تولید آهن اسفنجی است که خبرنگاران از این پروژه نیز بازدید کردند.
بنا به گفته مدیر پروژه، در این مجموعه با استفاده از ضایعات، یکی از با کیفیت ترین محصولات تولید می‌شود و برای اولین بار در ایران این اتفاق می‌افتد، همچنین مشابه این پروژه در راور کرمان نیز توسط گل‌گهر در حال اجرا است.
پروژه سیم بکسل نیز دیگر پروژه‌ گل‌گهر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت و این پروژه که قرار است برخی از محصولات فولادی در آن تولید شود تاکنون 60 درصد پیشرفت هم از نظر سرمایه‌گذاری و هم از نظر عمرانی داشته که فاز اول آن در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در مرحله اول برای 400 نفر اشتغال آفرینی خواهد داشت.
پس از بازدید از پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، خبرنگاران از پروژه تصفیه خانه فاضلاب سیرجان در ابتدای جاده شیراز بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفتند.
به گفته مدیر پروژه فاضلاب سیرجان این پروژه در انتهای سال 96 با توافق شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر و شرکت آب و فاضلاب سیرجان کار خود را آغاز کرده و تاکنون بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با توجه به اجرای 140 کیلومتر شبکه جمع آوری در این مدت، یک رکورد در بحث شبکه جمع آوری در کشور محسوب می‌شود و در پایان امسال فاز یک آن وارد مدار می‌شود.
همچنین تقی‌زاده مدیرعامل گل‌گهر در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب سیرجان گفت: این پروژه در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی توسط گل‌گهر در حال اجرا است و از طرفی با اجرای آن، بخشی از نیاز شرکت‌های منطقه گل‌گهر به آب نیز برطرف می‌شود.
مدیرعامل گل‌گهر به اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس نیز اشاره کرد و از اجرای موفقیت آمیز این پروژه و پیشرفت آن سخن گفت که فاز اول آن در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
خبرنگاران در بدو ورود به منطقه معدنی صنعتی گل‌گهر، راهی شرکت مجتمع جهان فولاد شدند تا از اولین کارخانه تولید شمش فولادی منطقه سیرجان در این شرکت بازدید داشته باشند، پروژه‌ای که پس از مدت‌ها تلاش شبانه روزی به دست متخصصان بومی و کارگران زحمتکش این شرکت در روزهای اخیر به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.
بازدید از آنومالی معدن شماره 3 شرکت گهر زمین، مقصد بعدی خبرنگاران بود که بر اساس توضیحات مدیران این معدن، خبرنگاران در جریان آخرین وضعیت اکتشاف و استخراج سنگ آهن از آن قرار گرفتند.
قسمت پایانی برنامه نیز، برگزاری نشست صمیمانه تقی‌زاده با خبرنگاران در محل سالن کنفرانس شرکت گل‌گهر بود که در ابتدای این نشست سید علیرضا مرتضوی مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر ضمن خیر مقدم به خبرنگاران، حضور این تعداد خبرنگار در منطقه گل‌گهر از رسانه‌های مختلف را به فال نیک گرفت و آن را فصلی جدید در تعامل گل‌گهر با رسانه ها دانست.
در ادامه نشست، تقی‌زاده مدیرعامل شرکت گل‌گهر با تشکر از حضور خبرنگاران در منطقه گل‌گهر، صحبت‌های خود را با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی آغاز کرد و گفت: راه برون رفت از معضلات و مشکلات بحث رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون کشور است و ما در گل‌گهر این شعار را سرلوحه کارمان قرار دادیم و برغم بحث تحریم ها، افزایش تولید را مدنظر داریم.
مدیرعامل گل‌گهر افزود: شرکت گل‌گهر در چند سال گذشته موفق شده تولید را به بیش از دو برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهد و از تولید کنسانتره و یک مقدار گندله، در حال حاضر داریم محصولات زیادی از جمله آهن اسفنجی تولید می‌کنیم و اولین کارخانه شمش تولید فولاد را هم در دست راه‌اندازی داریم.
وی با بیان اینکه کشور ما کشور ثروتمندی است و ما اینجا بر روی دریایی از ثروت قرار داریم، گفت: باید توان، فکر و درک این را داشته باشیم که از این ثروت بهترین استفاده را کنیم.
به گفته تقی زاده اصلی ترین کار و اولویت مان در شرکت گل‌گهر را در بحث اکتشاف گذاشتیم و در جنوب بم، خراسان رضوی و کویر مرکزی ایران مشغول اکتشاف هستیم و خوشبختانه ذخایر خوبی هم در دست اکتشاف داریم، این لطف خداوند است که چنین کشور ثروتمندی به ما داده است و ما باید این لطف الهی را با کار و تلاش پاسخ دهیم.
تقی‌زاده خطاب به خبرنگاران گفت: آنچه که امروز دیدید مجموعه ای از کار و تلاش توسط 19 هزار نفر پرسنل شاغل در این منطقه است که اکثر آنها تحصیل کرده و دارای مدارج عالی تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های کشور هستند که با غیرت و تعصب کاری فراوان و اعتقاد عمیق به مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش تولید در حال کار و تلاش هستند و خدا را شاکریم که تمام پروژه‌های مان فعال هستند.
تقی‌زاده ادامه داد: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که در کنار بیان نواقص و کاستی ها، محل های امید را هم به مردم بگویید تا مردم به آینده امیدوار باشند.
وی همچنین اشاره ای هم به مبحث اشتغال در گل‌گهر کرد و با بیان اینکه در چهار سال گذشته بیش از 7-8 هزار نفر در این منطقه مشغول بکار شده‌اند گفت: با افتخار اعلام می‌کنم ما در سیرجان فرزند شهید و فرزند جانباز بالای 25 درصد بیکار و فاقد اشتغال نداریم، بطوریکه بالغ بر 270 نفر در طول 4 سال گذشته از فرزندان شهدا و جانبازان را مشغول بکار واقعی کردیم که این را جزو افتخارات خودمان و دین کوچکی که نسبت به خانواده شهدا ادا کرده ایم، می دانیم.
تقی‌زاده از برگزاری جشنواره نظام پیشنهادات در گل‌گهر خبر داد و گفت: در این جشنواره از ذهن خلاق کارکنان گل‌گهر در واحد‌های مختلف اعم از کارفرما و پیمانکار و ارائه پیشنهادات شان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های مجموعه استفاده می‌شود و به بهترین پیشنهادات ارائه شده از سوی کارکنان مزایایی تعلق می‌گیرد.
وی افزود: در سه دوره از این جشنواره که تاکنون برگزار شده با پیشنهادات ارائه شده صرفه جویی نزدیک به 500 میلیارد تومان صورت گرفته است و هر ساله جوایز این جشنواره همزمان با روز کارگر به پیشنهادات برتر اهدا می شود.
صعود افتخار آمیز تیم فوتبال گل‌گهر به لیگ برتر و خوشحالی و شور و نشاط مردم سیرجان، احداث 5 هزار واحد مسکونی برای کارکنان فاقد مسکن گل‌گهر در سیرجان، احداث باغ بزرگ ایرانی با معماری اسلامی و ایرانی، احداث فرودگاه بین‌المللی، راه‌اندازی گردشگری معادن، کمک مالی به شهرداری سیرجان، بهسازی سینما، کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و دهها اقدام دیگر موضوعات دیگری بود که مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر در قالب مسئولیت های اجتماعی گل‌گهر به آن اشاره کرد.
منطقه معدنی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد. این ذخایر معدنی در استان کرمان و در 50 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان واقع شده است.

عناوین برگزیده