تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۱۶۸۱
کد خبر: ۳۷۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسئول اعلام کرد:

اعطای تسهیلات برای ساخت شناور‌های داخلی/ بخش اول فاز سه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی تا پایان سال تکمیل می‌شود

می متالز - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تسهیلات به بخش خصوصی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر برای ساخت شناور‌های داخلی پرداخت می‌شود.
اعطای تسهیلات برای ساخت شناور‌های داخلی/ بخش اول فاز سه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی تا پایان سال تکمیل می‌شود

به گزارش می متالز، محمد راستاد‌، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۸ توسعه زیرساخت‌های فاز سه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی است، گفت: امیدواریم با اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود تا پایان سال بتوانیم بخش اول طرح توسعه‌ای بندر شهید رجایی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: امسال یک پست اسکله طرح توسعه فاز سه بندر شهید رجایی را تکمیل و به بهره برداری می‌رسانیم و در سایر بنادر هم بدون وقفه و بر اساس برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، زیرساخت‌ها را توسعه و تجهیز بنادر را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

راستاد با اشاره به اقدامات سازمان بنادر برای رونق تولید گفت: امسال توجه بسیار زیادی به رونق تولید خواهیم داشت و از توانمندی‌های داخلی کشور برای تأمین ناوگان خود استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: امسال تمام امکانات و تجهیزات دریایی و بندری خود را از طریق سازندگان داخلی و نیرو‌های متخصص کشور تأمین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه چندی پیش  نخستین جلسه شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی را به میزبانی شرکت نفت فلات قاره داشتیم، گفت: در این جلسه تمام ارگان‌ها متناسب با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، نظرات، انتقادات و مشکلات خود را مطرح کردند.

راستاد بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور از تمام ظرفیت‌ها و توان خود برای بهبود حوزه دریایی کشور استفاده می‌کند و از تمام صنایع دریایی و کشتیرانی کشور با تمام توان خود حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: موافقت‌نامه طرح تحول صنایع دریایی با حضور سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و وزارت صمت به امضا رسید و در این حوزه هم اقدامات بسیار زیادی را در دستور کار داریم.

وی توضیح داد: امیدواریم امسال شاهد تحول بسیار خوبی در حوزه صنایع دریایی و کشتیرانی باشیم و در این بخش سازمان بنادر و دریانوردی تمام نیاز‌های ناوگان عملیاتی خود را از طریق سازندگان داخلی تأمین خواهد کرد.

راستاد اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده خود تسهیلات مناسبی به متقاضیان بخش خصوصی برای ساخت انواع شناور‌های مورد نیاز کشور و همچنین حوزه کشتی سازی داخلی اعطا می‌کند تا رونق بخش دریایی کشور شود.

عناوین برگزیده