تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۳۷۹۸۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

خرید مستقیم و پرداخت تسهیلات بلاعوض برای جبران گرانی مصالح ساختمانی

می متالز - رئیس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از تاثیر رشد قیمت مصالح ساختمانی بر بازسازی مناطق سیل زده مصالح ساختمانی را مستقیم خریداری می کنیم، گفت: اگر تولید مسکن به اندازه کافی افزایش یابد دلال‌بازی در بازار مسکن جمع خواهد شد.
خرید مستقیم و پرداخت تسهیلات بلاعوض برای جبران گرانی مصالح ساختمانی

به گزارش می متالز، علیرضا تابش در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به گرانی مصالح ساختمانی روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی در روستاها و یا مناطق آسیب دیده دچار مشکل شده است؟گفت:برای تامین مصالح ساختمانی مناطق سیل‌زده تلاش کرده ایم تا مصالح ساختمانی را از کارخانه‌ها تامین کنیم بطوریکه تاکنون 20 هزار تن فولاد خریداری کرده و به این مناطق برده‌‌ایم و در حال توزیع هستیم.

وی با بیان اینکه سیمان را رایگان تهیه می‌کنیم ادامه داد: رشد قیمت مصالح ساختمانی چندان تاثیری بر روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی و سیل زده نخواهد داشت.

تابش در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ شده است گفت: تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ شده است و بزودی کار تشکیل پرونده نیز آغاز می شود.

رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا گران شدن مصالح ساختمانی بر روند ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاثیری خواهد گذاشت گفت: به هر حال به غیر از این تسهیلات 40 میلیون تومانی ساکنان روستاها نیز باید آورده‌ای برای ساخت مسکن داشته باشند تا واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند.

وی تاکید کرد: برای افراد مستمند در حال اقداماتی هستیم تا از حساب 100 امام (ره) 5 تا 7 میلیون تومان و در برخی مناطق تا 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کنیم تا گرانی مصالح ساختمانی جبران شود.

* هر چه تولید مسکن افزایش یابد دلالی در بازار کاهش خواهد یافت

وی در پاسخ به این سؤال که به هر حال رشد قیمت مسکن به روستاها نیز کشیده شده است و واحدهای مسکونی روستاها نیز ارزش افزوده پیدا کرده است آیا توصیه می‌کنید که افرادی که از روستاها خارج شده بودند مجددا به روستاها بازگردند؟ گفت: توصیه بنده این است که در امر تولید مسکن تلاش شود هر چه تولید مسکن بیشتر شود قطعا در تعادل بازار مسکن مفید خواهد بود.

تابش ادامه داد: تولید مسکن اگر به اندازه کافی افزایش یابد دلال‌بازی در بازار مسکن جمع خواهد شد و جهت‌گیری که وزارت راه و شهرسازی در پیش گرفته جهت‌گیری افزایش تولید مسکن است.

وی خاطر نشان کرد: شرط موفقیت در ساخت و ساز باید سهل گرفتن بانک‌ها در پرداخت وام به مردم باشد چرا که دیدیم در مناطق سیل‌زده 2500 میلیارد تومان در یک روز مصوب و تسهیلات پرداخت شد.

عناوین برگزیده