تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۳۸۰۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بانک جهانی پیش‌بینی کرد:

بالاترین رشد اقتصادی منطقه خلیج‌ فارس متعلق به کدام کشور است؟

می متالز - بانک جهانی در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد که عمان سال آینده بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهد داشت.
بالاترین رشد اقتصادی منطقه خلیج‌ فارس متعلق به کدام کشور است؟

به گزارش می متالز، بانک جهانی پیش‌بینی کرده که نرخ رشد اقتصاد عمان در سال ۲۰۲۰ به شش درصد برسد که بخش عمده‌ای از آن به خاطر اجرای برنامه‌های تنوع‌بخشی اقتصادی و تداوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز است.

این آمارهای جدید  در گزارش بررسی اقتصادی خلیج فارس توسط بانک جهانی منتشر شده است. در حالی که پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی عمان امسال با کاهش ۰.۹ درصدی نسبت به رقم ۲.۱ درصدی سال گذشته به ۱.۲ درصد برسد، اما این شاخص مهم اقتصادی در سال آینده میلادی به شش درصد افزایش خواهد یافت.

براساس گزارش بانک جهانی، سرمایه‌گذاری عمان برای تنوع بخشی به اقتصاد و رهایی از وابستگی به نفت‌ و گاز همچنان در سال‌ ۲۰۲۱ و  در میان‌مدت هم باعث تداوم رشد اقتصادی مطلوب خواهد شد.

از دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌توان به بحرین اشاره کرد که رشد اقتصادی اش ۲.۲ درصد پیش‌بینی شده و همچنین قطر که پیش‌بینی شده در سال آینده از رشد اقتصادی ۳.۴ درصدی برخوردار باشد. رشد اقتصادی کویت نیز سه درصد پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، عربستان و امارات متحده عربی نیز از رشد اقتصادی سه درصدی برخوردار خواهند بود.

منبع: ایبنا
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده