تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۳۸۱۴۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
توسط شهرداری تهران و با همکاری مجتمع رسانه‌ای ساختمان؛

کارگاه‌های تخصصی کمپین «نما، هویت شهر ما» برگزار می‌شود

می متالز - توجه به تاکید پیروز حناچی، شهردار کلانشهر تهران مبنی بر عملیاتی شدن محورهای کمپین «نما، هویت شهر ما»، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نظر دارد تا در مناطق 22 گانه شهرداری تهران کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه جانبی و سایر برنامه‌های لازم را در جهت تحقق اهداف کمپین مذکور برگزار کند.
کارگاه‌های تخصصی کمپین «نما، هویت شهر ما» برگزار می‌شود

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از صما، همایش نما با محوریت «مصالح و جزییات اجرایی» در بهمن ماه سال 97 به همت معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و مجتمع رسانه‌ای راه و ساختمان و با حمایت ارگان‌هایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، جامعه مهندسان مشاور و انجمن‏های فعال در حوزه ساختمان در بوستان گفتگو برگزار شد.

در این همایش که با هدف آسیب شناسی نمای ساختمان، معرفی مصالح ساختمانی نما متناسب با الگوی بومی شهرها، ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و ایجاد حس مطالبه‌گری نمای متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی در بین عموم مردم برگزار شد، همزمان از کمپین «نما، هویت شهر ما» با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران رونمایی شد.

با توجه به تاکید شهردار کلانشهر تهران مبنی بر عملیاتی شدن محورهای این کمپین، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نظر دارد تا در مناطق 22 گانه شهرداری تهران کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه جانبی و سایر برنامه‌های لازم را در جهت تحقق اهداف کمپین مذکور برگزار کند.

برگزاری کارگاه تخصصی در مناطق شهرداری تهران، تولید محتوای دیجیتال آموزشی، تولید خبر و جریان سازی، رونمایی از نرم افزار تحت موبایل نما و آموزش و فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین برنامه‌های این کمپین به‌شمار می‌روند.

معماری خوب، نمای با کیفیت، مصالح در نما، اهمیت جزییات اجرایی سازه‌ای نما، استانداردسازی اجرای آجر، سنگ، سرامیک، شیشه و بهره‌وری انرژی، اهمیت نورپردازی در نما و ضرورت نگهداری نما از مهم‌ترین محورهای کمپین هستند.

در حاشیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی طرح‌های برتر نمای هر منطقه که توسط کمیته نمای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزیده شده‌اند به نمایش درمی‌آید و ضمن دعوت از طراحان و سازنده‌های طرح‌های ارائه شده از برگزیدگان نیز تقدیر خواهد شد.

این کمپین از تاریخ 22 خرداد الی 16 آبان 98 به‌صورت هفتگی و حداقل در 15 منطقه شهرداری تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده