تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۸۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۹ پیشنهاد عملی برای اشتغال جوانان در گام دوم انقلاب

می متالز - دبیرکل جامعه اسلامی کارکنان بانکها،‌ ۹ پیشنهاد عملی برای به کارگیری جوانان با همکاری تسهیلات اشتغال‌زا و حامی تولید در گام دوم انقلاب را ارائه کرد.
۹ پیشنهاد عملی برای اشتغال جوانان در گام دوم انقلاب

به گزارش می متالز، به مناسبت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، بیانیه‌ای از سوی ابراهیم حکیم فعال دبیرکل جامعه اسلامی کارکنان بانکها صادر شد.

انقلاب اسلامی ایران چهل سالگی خود را در حالی پیشت سر نهاد که مقاومت توأم با حرکت به سمت بالندگی هر چه بیشتر شگفتی‌ آفرید.

جوامع انسانی را غافل‌گیر نموده و شاهد ظهور یک قدرت جدید و چندوجهی در صحنه‌های بین‌المللی هستند.

یاری بزرگ رهبر فرزانه انقلاب، این سکان‌دار بی بدیل، کشتی انقلاب را از میان سهمگین‌ترین طوفان‌ها به سلامت عبور داده و اگر نبود عیوب ساختاری در برخی موضوعات و ضعف‌های مدیریتی، در سایر موارد که ساخته و پرداخته جهل و مرض تاریک‌اندیشان است، یقین دشمنان سال‌ها پیش، بی‌مقدارتر از اکنون ره نیستی پیش گرفته بودند.

در این راستا نحوه ورود و نقشه راه در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام محترم معظم رهبری بسیار دقیق و کامل با ذکر توضیحات مستدل روشن‌گر و راهگشا تبیین شده است و به نوعی آینده انقلاب را که متصل به حکومت جهانی قائم آل محمد (عج) است به جوانان برومند این مرز و بوم سپرده است تا آنجا که معظم‌له در بیانیه گام دوم انقلاب 41 بار از واژه جوان و جوانان استفاده نموده است، که بیانگر اهمیت فوق‌العاده این قشر سرنوشت‌ساز است.

اما سوال اینجاست آیا بسترهای لازم و تمهیدات ضروری در راستای این حرکت عظیم جوانان جهت پیشبرد اهداف انقلاب، آبادانی ایران و اثربخشی در سطح جهان صورت گرفته است؟

سران محترم سه‌قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمام بدنه مدیریتی کشور باید در این عرصه وارد شوند و راه حرکت سازنده جوانان، این پاسداران برومند انقلاب را هموار نمایند تا سرنوشت اسلام انقلاب و کشور تضمین شود و در غیر این صورت به منویات مقام معظم رهبری بی‌توجهی شده است و گام دوم انقلاب موفقیتی در پی نخواهد داشت.

از جمله مشکلات جدی پیش‌روی در مسیر گام دوم انقلاب برای جوانان مقوله حساس دغدغه‌های معیشتی مردم است.

دغدغه‌های معیشتی این قشر عظیم سرنوشت‌ساز حل نخواهد گشت مگر با برنامه‌ریزی مدون، منسجم، عمیق و گسترده در کنار مشوق‌های سازنده حمایتی و ایجاد حمایت‌های قوی نظام بانکی کشور و افزایش حجم توجه به این نیروهای مولد و سازنده و شکستن دایره محدود توجه که صرفاً به پرداخت وام ازدواج خلاصه می‌شود.

شاید بتوان با چنین نگاهی اشتغال و پیشرفت جوانان که بسترساز حرکت به سمت و سوی گام دوم انقلاب است را تکمیل نمود.تولید، ثروت، رونق تولید، تولید علم، پیشرفت و آبادانی ایران بیمه کردن انقلاب هموار کردن مسیر قیام جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) همه و همه منوط به توجه به جوانان است و توجه یعنی شناخت موانع و سپس برداشتن آنها از مسیر و گام دوم انقلاب برای این عزیزان است و بانک‌ها در این زمینه نقش شریان حیاتی را دارند که ذیلاً‌ به چند راهکار اشاره می‌شود.

1- اتخاذ سیاست‌های انبساطی در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی جوانان با سود اندک و بازپرداخت تقسیط بلندمدت.

2- استقرار نگاه جامع به بانکداری اجتماعی در شبکه بانکی کشور و بررسی و ارائه راه حل مشکلات این قشر از این منظر.

3- مشارکت مستقیم شبکه بانکی در پیاده‌سازی طرح‌های اقتصادی توجیه‌پذیر جوانان.

4- ارائه مشوق‌های حمایتی در راستای صادرات کالاهای تولیدشده توسط جوانان.

5- ورود جوانان واجد شرایط به ارکان نظام بانکی جهت وضع قوانین بانکی و اجرای آن در راستای اشتغال‌زایی و رفع دغدغه‌های معیشتی  جوانان به نفع مطلوب.

6- تشکیل صندوق اشتغال، مسکن، ازدواج جوانان از محل کمک‌های مردمی، نهادها، بانک‌های مربوطه و جوانان.

7- دخالت مؤثر جوانان نخبه در طرح‌های تولیدی بزرگ و متوسط بخش خصوصی که در صدد اخذ تسهیلات از بانک‌ها هستند به صورت سهام‌داری یا مدیریتی.

8- سپردن شرکت‌های بزرگ و متوسط که در اختیار بانک‌ها می‌باشد به جوانان واجد شرایط به صورت سهام‌داری یا مدیریتی.

9- پرداخت تسهیلات با نرخ اندک به جوانان در بخش‌های مختلف اقتصادی.

به امید آنکه شبکه بانکی کشور با تمام توان جهت پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با تمام وجود گام برداشته و حق مطلب را ادا نمایند و جوانان سرافراز و برومند در گام دوم انقلاب محکم و استوار موجبات تحقق اهداف انقلاب اسلامی را فراهم نمایند.

عناوین برگزیده