تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۳۹۶۳۸
سرویس خبر : انرژی
یک مقام مسوول خبر داد:

راه‌اندازی ۳۲۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی در کشور

می متالز - مدیرکل دفتر تدوین و تسهیل مقررات سازمان ساتبا گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند.
راه‌اندازی ۳۲۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی در کشور

به گزارش می متالز به نقل از وزارت نیرو، مجتبی لونی، با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد این نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مناطق محروم احداث شده است، ادامه داد: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی علاوه بر کسب درآمد پایدار برای خانوارهای ساکن در مناطق روستایی و کاهش مهاجرت به شهرها از طریق ایجاد کسب و کار جایگزین کشاورزی در مناطق متأثر از خشکسالی، منجر به ارتقای سطح معیشت ساکنین مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته‌ای شده که این افراد دارای شرایط مساعد برای توسعه کسب و کار در سایر زمینه‌ها نمی‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین تعرفه خرید تضمینی برق به نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی اختصاص دارد، افزود: در راستای اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه صنعت برق کشور، سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه نیروگاه‌های یاد شده ضمن کاهش تلفات در شبکه توزیع برق به ویژه در مناطق دور افتاده روستایی، نیاز به توسعه ظرفیت انتقال برق به مناطق دور از خطوط اصلی شبکه را نیز کاهش خواهد داد.

مدیرکل دفتر تدوین و تسهیل مقررات ساتبا در خصوص فرآیند خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر احداث شده توسط مشترکین برق (تا سقف ظرفیت انشعاب) ادامه داد: مشترکین می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مهرسان و یا مراجعه حضوری به شرکت‌های توزیع نیروی برق نزدیک محل سکونت و احداث نیروگاه، نسبت به دریافت مجوز مربوطه و عقد قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال اقدام کنند. در حال حاضر بیشترین نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی در استان‌های کرمان (۹۲۱ نیروگاه)، خراسان‌رضوی (۷۶۱ نیروگاه) و اصفهان (۲۴۸ نیروگاه) احداث شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

عناوین برگزیده