تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۴۰۲۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن سیمان:

قیمت جدید سیمان به زودی اعلام می‌شود

می متالز - دبیر انجمن سیمان با اشاره به افزایش ۶۰ تا ۶۵ درصدی هزینه های تولید این محصول گفت: گزارش‌های بررسی قیمت آماده شده و به زودی، قیمت های جدید اعلام خواهد شد.
قیمت جدید سیمان به زودی اعلام می‌شود

به گزارش می متالز، عبدالرضا شیخان گفت: سال جاری همانند ۲ سال گذشته از نظر تحویل سیمان به بازار روند ثابتی داشتیم و آمارها نشان می دهد از نظر عرضه به جامعه مصرفی در شرایطی مطلوبی قرار داریم.

وی درباره قیمت تولید سیمان افزود: بدلیل اینکه هزینه‌های تولید سیمان ۶۰ تا ۶۵ درصد افزایش یافته، هم اکنون این قیمت‌ها جوابگوی نیاز کارخانجات  نیست و درصورتی که این روند ادامه یابد بسیاری از آنها تعطیل می‌شوند. گزارش های بررسی قیمت سیمان آماده شده و بزودی باتوجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت‌های جدیدی را اعلام می‌کنیم.

این مقام مسئول گفت: در استان تهران، چهار کارخانه سیمان فعالیت می‌کند که ۲ کارخانه در فیروزکوه و ۲ کارخانه دیگر در جاجرود است. ظرفیت تولید سیمان کارخانه‌ها بالغ بر ۸۷ میلیون تن است که می‌تواند در رشد اقتصادی تاثیرگذار باشد. سیمان از جمله کالا‌هایی است که ایران در تولید آن دارای مزیت است و می‌تواند ضمن ارزآوری مانع از خروج ارز به واسطه عدم واردات شود.

شیخان ادامه داد: فعالان و کارشناسان این بخش در تلاش هستند تا یک نرخ منطقی برای سیمان به دست آورند تا هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده صرفه اقتصادی داشته باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده