تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۴۰۵۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طی سال 2018 میلادی روی داد:

لیتیوم؛ رشد تولید جهانی و کاهش ذخایر

می متالز - تولید جهانی لیتیوم طی سال 2018 میلادی 85 هزار تن اعلام شد. این در حالی است که ذخایر این ماده معدنی نیز رو به کاهش قرار دارد.
لیتیوم؛ رشد تولید جهانی و کاهش ذخایر

به گزارش می متالز به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS، تولید جهانی لیتیوم از 69 هزار تن در سال 2017 میلادی به 85 هزار تن در سال 2018 افزایش یافت.

طی این مدت، استرالیا با تولید 51 هزار تن از این ماده معدنی توانست همچنان در صدر تولیدکنندگان لیتیوم جهان قرار گیرد.

همچنین شیلی و چین به ترتیب با تولید 16 هزار تن و 8 هزار تن لیتیوم در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.آرژانتین نیز تولید لیتیوم خود را به 6 هزار و 200 تن افزایش داد و در رتبه چهارم جهان ایستاد.

 

کاهش ذخایر جهانی لیتیوم

ذخایر جهانی لیتیوم در سال2018 میلادی به 14 میلیون تن کاهش یافت. میزان ذخایر جهانی این ماده معدنی در سال 2017 میلادی 16میلیون تن اعلام شده بود.

شیلی با 8 میلیون تن ذخایر لیتیوم بیشترین میزان ذخایر این ماده معدنی را در جهان در اختیار دارد. پس از آن استرالیا و آرژانتین به ترتیب با دارا بودن 2میلیون و 700هزار تن و 2میلیون تن ذخایر لیتیوم در رتبه های دوم و سوم جهان قراردارند.

لیتیوم یکی از اجزاء مهم در باتری‌های قابل شارژ است که در تلفن‌های همراه، رایانه‌های دستی و خودروهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر،آلیاژی از لیتیوم و آلومینیوم در صنایع هواپیماسازی مورد استفاده قرار می گیردکه سبک، قابل انعطاف، محکم و مقاوم است.

علاوه بر این، لیتیوم نیروی کششی زیادی دارد و به دلیل وزن کم آن گزینه بسیار مناسبی برای باتری های کم وزن و پرانرژی است. همچنین، این ماده معدنی همراه با سرب آلیاژی را تولید می‌کند که در ساختن بلبرینگ چرخ های قطار استفاده می‌شود.

از دیگر مصارف لیتیوم می توان به کاربرد آن در صنعت داروسازی اشاره کرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده