تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۴۱۴۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازیگران بورس (26 خرداد)

تمایل سهامداران خرد به جمع‌آوری «سفارس»

می متالز - تغییر مالکیت‌ها در بازار سهام در حالی در اختیار سهامداران خرد قرار گرفت که تمایل این سهامداران به خرید سیمان فارس و خوزستان بود.
تمایل سهامداران خرد به جمع‌آوری «سفارس»

 به گزارش می متالز، معاملات روز یکشنبه بورس تهران با تغییر مالکیت بیش از 80میلیارد تومانی در اختیار سهامداران خرد قرار گرفت. در این روز خالص خرید حقیقی به 81میلیارد تومان رسید که 21میلیارد تومان از این رقم به خرید سهام سیمان فارس و خوزستان تعلق داشت.

در این راستا به دنبال تقاضای بالای سهامداران خرد به خرید سهام مزبور، سهامدار عمده شرکت یعنی سرمایه‌گذاری سیمان تامین اقدام به عرضه 50میلیون سهم کرد. البته بیمه البرز به عنوان دیگر حقوقی «سفارس»، 4میلیون سهم را خریداری کرد.

در ادامه این روند معامله‌گران حقیقی به جمع آوری سهام سرمایه‌گذاری صنایع‌ شیمیایی ‌ایران پرداختند و خالص خرید بیش از 16میلیارد تومانی را در این نماد ثبت کردند. به پرداخت ملت نیز با خالص خرید 13میلیارد تومانی از دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران خرد در این بازار بود.

در مقابل حقوقی‌ها بازار بیشترین حمایت را از نماد سرمایه‌گذاری صدر تامین داشتند که با انتقال 6میلیارد و 300میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی همراه شد. در این نماد نیز سرمایه‌گذاری صبا تامین به روال چند روز اخیر، به حمایت های خود از سهم ادامه داد و 5میلیون سهم دیگر را خریداری کرد. ایران خودرو نیز با ثبت خالص خرید 6میلیارد تومانی از سوی حقوقی ها در فهرست دیگر نمادهای مورد توجه بازیگران عمده قرار گرفت.

در نماد مپنا نیز در حالی خالص خرید حقوقی ها به 5میلیارد و 600میلیون تومان رسید که شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا حدود 500هزار سهم مزبور را خریداری کرد. در نماد «پترول» نیز دو حقوقی شرکت به عرضه سهم اقدام کردند. در این راستا می توان به عرضه 6میلیون سهمی توسط گروه مالی ملت و همچنین بیش از 27میلیون سهمی از سوی گروه توسعه مالی مهر آیندگان اشاره کرد.

در این میان فولاد کاوه جنوب کیش نیز شاهد جابه‌جایی سهم میان دو سهامدار عمده بود. در حالی 55میلیون سهم «کاوه» از سوی بنیاد مستضعفان عرضه شد که این میزان سهم را سرمایه‌گذاری ارشک خریداری کرد.

این در حالی است که بانک صادرات شاهد تدام خرید از سوی سهامدار عمده بود؛ به طوریکه امروز نیز بیش از 15میلیون سهم «وبصادر» از سوی گروه مالی سپهر صادرات جمع آوری شد. در نماد تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز 13میلیون سهم توسط صندوق بازارگردانی امیدلوتوس پارسیان و 3میلیون سهم دیگر نیز از سوی گروه سرمایه‌گذاری سایپا خریداری شد.

روند جمع آوری سهم در نماد ملی مس ایران با خرید توسط 3سهامدار حقوقی دنبال شد؛ جمع آوری 400هزار سهم از سوی سرمایه‌گذاری آتیه اندیشان مس، 300هزار سهم توسط موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و 2میلیون سهم از سوی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از جمله این خریدها بود.

این در حالی است که پالایش نفت اصفهان با عرضه 10میلیون سهم توسط سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران و 2.1میلیون سهم از سوی سرمایه‌گذاری تدبیرگران آتیه ایرانیان مواجه شد. در همین راستا گروه پتروشیمی تابان فردا نیز به عنوان سهامدار عمده نفت سپاهان به واگذاری 17میلیون و 600هزار سهم اقدام کرد.

عناوین برگزیده