تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۴۱۷۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سود ۴ هزار میلیارد ریالی فولاد سنگان/ بهره برداری از کنسانتره سازی فولاد سنگان تا پایان آذر/ تاکید مدیرعامل جدید بر توسعه در فولاد سنگان

می متالز - امروز سه شنبه ٢٨ خرداد، جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل اسبق و مدیرعامل جدید شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان (فولاد مبارکه) در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.
سود ۴ هزار میلیارد ریالی فولاد سنگان/ بهره برداری از کنسانتره سازی فولاد سنگان تا پایان آذر/ تاکید مدیرعامل جدید بر توسعه در فولاد سنگان

میرمحمدی: سود عملیاتی ۴ هزار میلیارد ریالی فولاد سنگان برای سهامداران

به گزارش می متالز، مهندس سید محسن میرمحمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد سنگان خراسان گفت: از سال ۹۳ برای پروژه گندله سازی فولاد سنگان منصوب شدم. در این سال ها توانستیم ۳۰ کیلومتر خط انتقال گاز را به مجموعه انتقال دهیم. خط آب و برق موقت نیز راه اندازی شد.

وی افزود: گندله سازی در دوره رکورد صنعت فولاد به نتیجه رسید و تا امروز از مرز ۴ میلیون تن عبور کردیم و ۴ هزار میلیارد ریال سود عملیاتی در سال مالی شرکت بوده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: سود شرکت نسبت به سایر شرکت های معدنی مشابه چشمگیرتر بوده است.

وی ادامه داد: کنسانتره سازی از سال ۹۳ عقد قرارداد شد اما یک سال و ۷ ماه این پروژه متوقف شد چراکه طراحی اولیه کارخانه تغییر کرد و در نتیجه مباحث اجرایی با تاخیر عملیاتی شد. امیدوار بودیم این پروژه (کنسانتره سازی) تا خرداد پروژه به بهره برداری برسد اما از آبان ماه که فولاد مبارکه تحریم شد طرف های خارجی برای ارائه تجهیزات به دلیل پرداخت وجه مشکلاتی را ایجاد کردند و پس از ۴ ماه تاخیر در اسفند ماه پول را به طرف خارجی تحویل دادیم.

میرمحمدی در انتهای صحبت های خود گفت: تجهیزات برقی کارخانه مانده و امیدواریم طی برنامه ریزی با پیمانکار فاز اول ۳۰ مهر ۹۸ تمام شده و فاز اول راه اندازی را تا ۳۰ آبان و فاز دوم را تا ۳۰ آذر به نتیجه برسانیم. می توان گفت درصد پیشرفت پروژهای شرکت ۹۱ در صد می باشد. 

 

امرایی: استراتژی فولاد سنگان اجرای طرح توسعه و رسیدن به ظرفیت اسمی

دکتر علی امرایی، مدیرعامل جدید فولاد سنگان نیز در این مجمع گفت: توسعه در فولاد سنگان ادامه خواهد داشت.

امرایی تصریح کرد: در سال رونق تولید قطعا فولاد سنگان یکی از شرکت هایی است که محصول آن برای کشور استراتژیک است و مواد اولیه فولاد مبارکه را به طور پایدار تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه کنسانتره را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و تکمیل ظرفیت واحد گندله سازی را به عنوان استراتژی تعریف کرده ایم.

وی تصریح کرد: اعتقاد من، توجه به منابع انسانی است و به معیشت، امنیت شغلی و رفاه خانواده پرسنل توجه ویژه ای خواهیم داشت. همچنین نگاه مجموعه به مسئولیت اجتماعی همچنان ادامه خواهد داشت و فعالیت خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد.

وی یادآور شد کار در ایران و سایر جوامع توسعه ای مانند مشعل از یک نفر به نفر دیگر دادن است.

امرایی در انتهای این مراسم گفت: تلاش این است که راه مهندس میرمحمدی ادامه یابد و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می کنیم.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده