تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۴۱۸۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازیگران بورس (28 خرداد)

نبض معاملات در زمین حقوقی‌های بازار/خریدهای پرحجم سهامداران خرد در نماد «وپاسار»

می متالز - نبض بازار روز سه‌شنبه در اختیار حقوقی‌‌های بازار بود و این در حالی بود که موقعیت‌های خرید حقیقی‌های بازار روی نماد یک بانکی متمرکز شد.
نبض معاملات در زمین حقوقی‌های بازار/خریدهای پرحجم سهامداران خرد در نماد «وپاسار»

به گزارش می متالز، معاملات روز سه‌شنبه با تغییر مالکیت در اختیار بزرگان قرار گرفت؛ به طوریکه امروز بیش از 18میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی منتقل شد.

بررسی روند خریدهای حقوقی ها نشان می‌دهد این گروه بیشترین خرید را در نماد تولیدی چدن سازان داشتند که با خالص خرید 7.3میلیارد تومانی حقوقی‌ها همراه شد. در ادامه این روند خرید سهام مپنا با خالص خرید 6.5میلیارد تومانی حقوقی‌ها قرار داشت. در این میان 2میلیون سهم مزبور از سوی سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا خریداری شد.

پالایش نفت اصفهان نیز با ثبت خالص خرید بیش از 5میلیارد تومانی از دیگر نمادهای مورد توجه حقوقی‌ها در این بازار بود. در این میان حقوقی‌های «شپنا» خرید و فروش های متعددی در این نماد داشتند؛ به طوریکه 2میلیون سهم مزبور از سوی آوای پردیس سلامت و 87میلیون سهم نیز از سوی توسعه سرمایه رفاه خریداری شد. در مقابل سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران اقدام به عرضه 20میلیون سهم کرد.

در مقابل سهامداران خرد به جمع آوری سهام بانک پاسارگاد تمایل نشان داده و بیش از 29میلیارد تومان نقدینگی را با خرید سهام مزبور به پرتفوی خود منتقل کردند. در همین راستا بانک صادرات نیز شاهد خرید سهم از سوی دو حقوقی بود. به طوریکه 10میلیون سهم توسط گروه مالی سپهر صادرات و 2میلیون سهم نیز از سوی صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی سپهر صادرات خریداری شد.

الف) گروه فلزات اساسی: در میان نمادهای فلزی نیز فولاد خراسان خرید 200هزار سهم از سوی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را تجربه کرد. شرکت سرمایه گذاری سامان مجد نیز دیگر حقوقی ای بود که امروز به خرید سهام فولاد خوزستان و با حجم 600هزار سهم کرد.

ملی مس ایران نیز دیگر نماد فولادی بود که شاهد خرید سهم از سوی 3سهامدار عمد بود. بر این اساس شرکت سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس ، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران در مجموع یک میلیون و 500هزار سهم «فملی» را به پرتفوی خود افزودند.

ب) شرکت‌های پتروشیمی: در میان نمادهای این گروه نیز پتروشیمی شازند با تداوم خرید سهم از سوی سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی روبرو شد. این حقوقی امروز نیز یک میلیون و 500هزار سهم دیگر «شاراک» را به پرتفوی خود افزود.

ج) شرکت‌های خودرویی: در گروه خودرویی نیز ایران خودرو با خرید سهم از سوی 5سهامدار حقوقی روبرو شد. جمع آوری 26میلیون سهم از سوی سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و 5میلیون سهم از سوی گروه سرمایه‌گذاری سایپا از جمله این خریدها بود. همچنین امروز تجارت الکترونیک خودرو تابان به همراه سرمایه‌گذاری وتوسعه صنعتی نیوان ابتکار در مجموع 550هزار سهم «خساپا» را جمع آوری کردند.

د) شرکت‌های معدنی: در میان نمادهای معدنی نیز سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به خرید سهم پرداخت. بر این اساس این حقوقی 500هزار سهم چادرملو و 700هزار سهم گل گهر را خریداری کرد.

عناوین برگزیده