تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۴۱۹۵۴

استفاده از ۱۴ فرودگاه هرمزگان برای نشست و برخاست هواپیماهای سم‌پاش

می متالز - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نسبت به حمله موج چهارم ملخ صحرایی هشدار داد.
استفاده از ۱۴ فرودگاه هرمزگان برای نشست و برخاست هواپیماهای سم‌پاش

به گزارش می متالز، حمید دولتی در جمع خبرنگاران با اعلام هشدار نسبت به حمله موج چهارم ملخ صحرایی، افزود: براساس اعلام سازمان خوار بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) موج جدید هجوم ملخ‌هایی صحرایی به استان از 30 خرداد از غرب استان آغازشده است.

  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه هجوم ملخ‌هایی صحرایی به هرمزگان تا ابتدای هفته آینده ادامه دارد، تصریح کرد: همه بهره برداران بخش کشاورزی برای مقابله با ملخ‌های صحرایی آمادگی داشته باشند.

دولتی با اشاره به اینکه برای مقابله با آفت ملخ مشارکت همه باغ داران و بهره برداران ضروری است، اظهار کرد: تمهیدات لازم شامل خریداری سم و تهیه دستگاه‌های سم‌پاش و آمادگی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ تن سم برای سم‌پاشی ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی در نظر گرفته شده است و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

دولتی ادامه داد: هواپیمای سم‌پاش و دستگاه‌ها و تجهیزات سم‌پاشی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها آماده شده است و از ۱۴ فرودگاه استان برای نشست و برخاست هواپیماهای سم‌پاش استفاده می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه ماشین‌ها و تجهیزات سم‌پاش از استان‌های معین تأمین‌شده است،عنوان کرد: بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان همه دستگاه‌ها در آماده‌باش هستند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده