تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۴۱۹۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت بانک توسعه تعاون از صنعت تولید برق و انرژی پایدار

می متالز - مدیرعامل بانک توسعه تعاون به همراه کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در صدر هیاتی به استان یزد سفر کرد و از برخی شرکت های تعاونی فعال در این استان بازدید نمود.
حمایت بانک توسعه تعاون از صنعت تولید برق و انرژی پایدار

به گزارش می متالز، حجت الله مهدیان ضمن بازدید از بخش مختلف این نیروگاه در نشستی تخصصی با مدیران این مجموعه، به برنامه ها و فعالیت های گسترده این بانک در حمایت ازصنعت تولید برق و انرژی های پایدار اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر بانک توسعه تعاون با ورود به حوزه تولید برق و انرژی های پایدار، تسهیلات قابل توجهی به فعالین این بخش پرداخت کرده که در استان یزد هم در این زمینه فعالیت های شاخصی داشته است.

مهندس صالحی مدیرعامل این شرکت تعاونی نیز با قدردانی از حمایت های بانک توسعه تعاون، گفت: ما برای تکمیل پروژه های جدید خود در استان و همچنین تاسیس نیروگاه جدید در شهرستان خاتم، به تسهیلات ریالی ارزان قیمت بانک احتیاج داریم و تمام سعی خود را برای افزایش تعاملات با بانک توسعه تعاون به کار خواهیم گرفت.

در این جلسه مدیران شرکت تعاونی تک نیرو به بیان برنامه های شرکت، پتانسیل ها و ظرفیت ها و مشکلات اقتصادی موجود در گسترش این صنعت پرداختند که از سوی معاون وزیر تعاون و مدیرعامل بانک توسعه تعاون برای رفع مشکلات موجود قول همکاری مساعد داده شد.

در ادامه مدیر عامل بانک توسعه تعاون در معیت معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در سالن همایش اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد، در دیدار با برخی مدیران تعاونی ها و اتحادیه های استان ضمن استماع سخنان و مشکلات تعاونی ها به تشریح برنامه ها و فعالیت های حمایتی خود از حوزه تعاون پرداختند. مدیران شرکت های تعاونی حاضر در این نشست ضمن بیان مشکلات عدیده و گرفتاری های موجود در رونق تعاونی ها، نگاه حمایتی دولت و ارگان های مرتبط با حوزه تعاون از شرکت های تعاونی را خواستار شدند و بر لزوم رفع این موانع و کمک به بالندگی تعاونی ها تاکید نمودند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این نشست ضمن اشاره به فعالیت های حمایتی و کمک های این بانک به تعاونی ها افزود: رسالت و هدف اصلی ما در بانک توسعه تعاون کمک به تعاونی ها و حمایت از فعالیت های این شرکت ها می باشد و در این مسیر تمام تلاش و همت خود را در سطح استان و کشور به کار خواهیم گرفت. وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این نشست از سوی تعاونی ها خواستار تعامل و مراوده بیشتر شرکت های تعاونی با این بانک شد و خاطرنشان کرد: حجم عمده ای از تسهیلات پرداختی این بانک به متقاضیان از سپرده های مردمی است و مابقی از محل اعتبارات دولتی است که درصد بسیار کمی از تسهیلات پرداختی را شامل می شود.

وی همچنین در خصوص تسهیلات کارآفرینی ویژه بانوان نیز با قدردانی از شرکت های تعاونی بانوان در استان یزد، عنوان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای تعاونی های بانوان را در اولویت ضمانت قرار داده است تا از سرمایه گذاری و کارآفرینی بانوان حمایت کند.

مهدیان به امضای تفاهم نامه وزارت متبوع با وزارت جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی برای توسعه فعالیت های صنعتی کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در حمایت از حوزه گردشگری برنامه های حمایتی خوبی مصوب شده که تعاونی ها می توانند با دریافت این تسهیلات برای ایجاد اشتغال اقدام کنند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حاشیه این نشست در دیدارهای جداگانه با مدیران تعاونیهای استان، ضمن استماع سخنان ایشان از همکاران خود در استان یزد خواست تا ضمن استمرار فعالیت های ارزشمند خود در حمایت از شرکت های تعاونی، برای حل و رفع مشکلات مطروحه در این دیدارها، به قید فوریت مسائل را دنبال و مرتفع نمایند.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده