تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۴۲۱۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح مجتمع 5 میلیون تنی فرآوری و گندله سازی سنگان در آستانه افتتاح/ اشتغال 1400 نفری واحد معدنی در خراسان رضوی

می متالز - طرح مجتمع فرآوری و گندله سازی سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن گندله سازی و 5 میلیون تن فرآوری و کنسانتره سنگ آهن مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
طرح مجتمع 5 میلیون تنی فرآوری و گندله سازی سنگان در آستانه افتتاح/ اشتغال 1400 نفری واحد معدنی در خراسان رضوی

به گزارش می متالز، این طرح در خراسان رضوی شهرستان خواف و در مجاورت معدن سنگ آهن قرار دارد و اشتغال زایی مستقیم آن 1400 نفر و غیر مستقیم 5هزارنفر ذکر شده است.
این طرح که با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان و با هزینه ثابت 24 هزارمیلیارد ریال در حال انجام و اتمام است.
گفتنی است علیرغم تامین زیر ساختهای برق و آب و گاز جهت امکان راه اندازی کارخانه گندله سازی، وضعیت پیشرفت پروژه های اصلی تامین زیر ساخت به دلیل موانع و مشکلات موجود که اهم آن مشکلات تامین منابع مالی است متناسب با اهداف بهره برداری طرح نبوده است.
وضعیت فعلی سیستم حمل و نقل منطقه (ریلی و جاده ای) با عنایت به ضرورت تامین کنسانتره از مبادی منطقه و فرامنطقه ای و نیز انتقال محصول به نقاط کشور از دیگر نیازمندیهای اصلی طرح محسوب می شود.
این مجتمع در زمینی به مساحت 150 هکتار در چند مرحله خاکبرداری، آرماتور بندی، قالب بندی، بتن ریزی، خاکریزی نصب سوله های صنعتی و اکنون نصب تجهیزات است که طی 36 ماه انجام گرفته است.
طرح کنسانتره این پروژه با حدود 86 درصد پیشرفت فیزیکی و طرح گندله سازی آن با 99 درصد به زودی بهره برداری می شوند.
گروه صنعتی و معدنی سنگان همچنین طرح طرح 2.5 میلیون تنی گندله سازی را در برنامه دارد که اکنون با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.

عناوین برگزیده