تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۴۲۱۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امسال بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان پروژه معدنی افتتاح می‌شود

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: امسال بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه مس و فولاد و آلومینیوم و صنایع غیرفلزی افتتاح خواهد شد.
امسال بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان پروژه معدنی افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز به نقل از ایرنا، رضا رحمانی امروز (شنبه) در مراسم روز ملی اصناف با اشاره به نقش اصناف در ایجاد تولید گفت: سال گذشته برای ایجاد ۲۵۰ هزار شغل جدید در حوزه اصناف هدفگذاری شد که محقق شده است. همچنین سال گذشته صدور پروانه های صنفی ۱۲ درصد رشد داشت.

وی رونق تولید را به عنوان راهبرد اصلی امروز برای حل مشکلات کشور دانست و ادامه داد: این راهکاری تجربه شده در تمام دنیا است.

این مقام مسئول اصناف را حلقه واسط تولیدکننده و مصرف کننده دانسته و گفت: اصناف نقدینگی را از مصرف کننده دریافت کرده و به چرخه باز می گردانند. هر بخش این چرخه معیوب باشد تولید با مشکل مواجه می شود.

رحمانی درباره بخش های تولید خاطرنشان کرد: در هر تولید سه مرحله وجود دارد که شامل مواد اولیه، نقدینگی و بازار مصرف می شود؛ در واقع بدون این سه مرحله تولید قابل انجام نیست.

وزیر صنعت درباره هفت محور برنامه این وزارتخانه توضیح داد: رونق تولید و توسعه ساخت داخل اولین محور تولید است. سال های قبل در کشور ظرفیت خوبی ایجاد شده که بخشی از آن اکنون غیرفعال است. در این محور تاکید داریم که تولید موجود به هر طریق باید حفظ شود.

وی ادامه داد: فعال سازی ظرفیت های خالی و راکد نیز جزو برنامه های محور اول است. نهضت ساخت داخل را نیز راه انداخته ایم که بر اساس آن اگر امکان تولید کالایی در داخل وجود دارد نباید آن را از خارج وارد کنیم.

به گفته رحمانی، محور دوم رونق صادرات و به ویژه صادرات به کشورهای همسایه است.

امسال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معدنی افتتاح می شود

این مقام مسئول با اشاره به محور سوم یعنی معادن و صنایع معدنی اظهار کرد: امسال بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه مس و فولاد و آلومینیوم و صنایع غیرفلزی افتتاح خواهد شد. به عنوان مثال پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری آلومینیوم جنوب بالای ۹۵ درصد در فاز یک پیشرفت داشته و آماده بهره برداری است.

رحمانی به ترتیب فناوری، کسب و کار، تامین مالی و ساماندهی لجستیک تجاری و بازرگانی داخلی را محورهای بعدی این وزارتخانه اعلام کرد.

به گفته وی از ۳۶ برنامه، سه برنامه در حوزه صادرات و ۱۲ برنامه در حوزه بازرگانی داخلی است.

رحمانی تاکید کرد که هدف از اجرای این برنامه ها، قابلیت رصد و کنترل چرخه تولید و واردات است.

رصد روزانه ۱۰۰ قلم کالای اساسی

وزیر صنعت با اشاره به یکی از اقدامات اخیر این وزارتخانه گفت: نرم افزاری ایجاد شده که از طریق آن روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف رصد شده و قیمت آن آنلاین منتشر می شود تا مردم قیمت را بدانند. علیرغم این بعضی اوقات توزیع کننده ها قیمت ها را بالاتر عرضه می کنند.

عناوین برگزیده