تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۴۲۲۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر اسبق صنعت: قانون انتزاع ادغام بازرگانی و صنعت را به شکست کشاند/ احیای مجدد بازرگانی تحریم را تشدید می‌کند

می متالز - وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت گفت: ظاهراً برخی اتفاقات سیاسی در کشور افتاده است که نظر مجلس برگشت و خواستار وزارت بازرگانی هستند. نگرانم که اگر تفکیک انجام شود تحریم‌ها موفق شوند.
وزیر اسبق صنعت: قانون انتزاع ادغام بازرگانی و صنعت را به شکست کشاند/ احیای مجدد بازرگانی تحریم را تشدید می‌کند

به گزارش می متالز، مهدی غضنفری وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت گفت: زمانی که بر اساس مصوبه مجلس، دو وزارتخانه صنایع و معادن را با بازرگانی ادغام کردیم فرماندهی واحد برای مدیریت تولید و تجارت ایجاد شد.

وی ادامه داد: حدود یک سال بعد، مجلس شورای اسلامی، قانون انتزاع (تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد) را وضع کرد که ضد قانون ادغام بود و بخش‌هایی از وزارت صمت را از وزارتخانه جدا کرد که در همان زمان اعلام کردیم "با این کار نمی‌توانیم فرماندهی واحد را انجام دهیم" و ستاد تدابیر ویژه، مصوبه‌ای را تصویب کرد و اجرای قانون انتزاع را تا پایان دولت به‌تأخیر انداخت.

غضنفری اضافه کرد: لذا اگر در سال 91 توانستیم در مقابل تحریم‌ها بایستیم یکی از علت‌ها، ادغام وزارتخانه بود که به هماهنگی بیشتر اقتصادی در مقابل تحریم‌ها منجر شد.

وی با تأکید به اینکه "اکنون هم به‌شدت به فرماندهی واحد در مقابل تحریم‌ها نیاز داریم"، افزود: متأسفانه دولت آقای روحانی به‌محض روی کار آمدن، با اجرای قانون انتزاع، بخشی از ساختار وزارت صمت را به وزارت جهاد کشاورزی داد و دوباره مشکلات بازار ایجاد شد.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت گفت: شرح وظایف را هم آماده کردیم و در معاونت مربوط ریاست جمهوری در حال بررسی بود و قرار بود به مجلس ارائه شود.

غضنفری با بیان اینکه "در برنامه‌های پنج‌ساله، کوچک‌سازی و چابک‌سازی و افزایش ندادن ساختار را داریم"، ادامه داد: ظاهراً برخی اتفاقات سیاسی در کشور افتاده است که نظر مجلس برگشت و خواستار وزارت بازرگانی هستند. نگرانم که اگر تفکیک انجام شود تحریم‌ها موفق شوند.

وی با ابراز اینکه "احتمالاً وجود رگه‌هایی از نگاه سیاسی ما را دچار مشکل می‌کند"، گفت: دولت در انجام کارهای خود ناموفق بوده است و در حال ایجاد صحنه‌هایی است تا پشت آن پنهان شود.

عناوین برگزیده