تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۲۲
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۴۲۲۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشکل کنونی «ذوب»

می متالز - ذوب‌آهن اصفهان با اکتشاف و راه‌اندازی معادن در دهه‌های گذشته، همچنان از تامین سنگ‌آهن رنج می‌برد. پیش‌تر ذوب آهن در خصوص شروط پنج گانه برای دریافت مجوز تامین سنگ آهن دست به شفاف‌سازی زده بود.
مشکل کنونی «ذوب»

به گزارش می متالز، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در همایشی که هر ساله برای تعامل بیشتر با تامین‌کنندگان، مواد اولیه، قطعات و تجهیزات ذوب‌آهن برگزار می‌شود، گفت: برنامه ذوب‌آهن در سال‌جاری، تولید ۳ میلیون تن و در سال آینده دستیابی به تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن و همچنین در سال ۱۴۰۰، تولید ۴ میلیون تن چدن است. به گفته وی تا سال ۱۴۰۰ با اصلاح LF و کنورتور، در تولید فولاد نیز به عدد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می‌رسیم.

 یزدی‌زاده تصریح کرد: تلفیق معاونت‌های خرید و فروش و ایجاد معاونت بازرگانی در راستای تسهیل ارتباط با تامین‌کنندگان و تسریع در فرآیندها صورت گرفت که نتایج خوبی داشت. وی یادآور شد: ذوب‌آهن اصفهان که در دهه‌های گذشته در اکتشاف و راه‌اندازی معادن نقش اصلی را ایفا کرده متاسفانه امروز مشکل تامین سنگ‌آهن دارد.

مدیر‌عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: درخصوص زغال‌سنگ با اقدامات صورت‌گرفته و تعامل با تامین‌کنندگان، دغدغه‌های گذشته از جمله قیمت‌گذاری وجود ندارد. درخصوص سنگ‌آهن نیز به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

ارتباط ذوب‌آهن با ۱۵ هزار تامین‌کننده

نعمت‌الله محسنی معاون بازرگانی شرکت نیز گفت: ذوب‌آهن اصفهان با ۱۵ هزار تامین‌کننده مواد اولیه، قطعات و تجهیزات در ارتباط است و امیدواریم نتایج برگزاری چنین همایش‌هایی را در مراودات طرفین شاهد باشیم.

معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: تامین‌کنندگان ذوب‌آهن در زمینه‌های مختلف از جمله مواد اولیه،تجهیزات و قطعات با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب همکاری خوبی با شرکت داشتند که حاصل آن رکوردهای بسیار خوبی بود که در کارنامه ذوب‌آهن ثبت شد.

کسب رکوردهای پی‌در‌پی تولید، دریافت نشان صادر‌کننده نمونه، حفظ و نگهداری ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز دست‌کاشت در شرایط کم‌آبی، صادرات بیش از ۵۰ درصد محصولات به بیش از ۲۰ کشور جهان، کاهش آلایندگی از طریق اجرایی کردن پروژه‌های زیست‌محیطی که همچنان ادامه دارد، دریافت لوح‌زرین حمایت از مصرف‌کننده، تولید ریل U۳۳ که تحویل راه‌آهن شد وریل UIC۶۰ برای خطوط بین‌شهری تولید که تحویل معاونت زیرساخت شد، همچنین ریل s۴۹ برای استفاده در مترو اصفهان در دست برنامه‌ریزی تولید است و تولید انواع تیرآهن نیز از جمله اقدامات سال جاری است.

عناوین برگزیده