تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۴۲۳۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سالانه 400 هزار تن بنتونیت در خراسان جنوبی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: این استان با 112 معدن بنتونیت، بیشترین ذخیره این ماده معدنی را در کشور دارد.
تولید سالانه 400 هزار تن بنتونیت در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از فعالیت 6 واحد فراوری بنتونیت با تولید سالانه 400 هزار تن پودر این ماده معدنی در خراسان جنوبی واحداث 4 واحد فراوری دیگر نیز در استان خبر داد.

داود شهرکی گفت: ذخیره این ماده معدنی در استان 30 میلیون تن است که برای بهره برداری از ذخایر این معادن تاکنون 150 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

شهرکی با بیان اینکه 530 نفر در معادن بنتونیت خراسان جنوبی مشغول به فعالیتند ادامه داد: بیشترین معادن بنتونیت استان در شهرستان های سرایان و فردوس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با بهره برداری از دو واحد گندله سازی در شهرستانهای سربیشه و خوسف در آینده، از این ذخایر معدنی ارزشمند برای افزایش درآمد و ارزش افزوده و همچنین ایجاد اشتغال بیشتر استفاده شود.

ماده معدنی بنتونیت در صنعت فولاد، گندله سازی، حفاری چاههای نفت، تولید محصولات شوینده و بهداشتی، تصفیه روغن و ... استفاده می شود.

عناوین برگزیده