تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۴۲۴۱۱

اولین گواهینامه ایمنی سایبری کشتی صادر شد

می متالز - اولین گواهینامه تائید نوع ایمنی سایبری برای کشتی های هوشمند جدید صادر شد.
اولین گواهینامه ایمنی سایبری کشتی صادر شد

به گزارش می متالز، این گواهینامه " cyber security type-approval certificate "  به بخش سیستم های الکترونیکی و ارتباطات  هوشمند در شرکت کشتی سازی هیوندایی اعطا شد که به روند رو به رشد همه جانبه ایمنی سایبری در کشتی های نسل بعدی کمک شایانی می کند.

این گواهینامه تائید نوع امنیت سایبری توسط  کلاس رده بندی کره ای و  بر پایه استانداردهای کمیسیون جهانی الکتریکی صادر شده است.

برای صدور این گواهینامه مواردی همچون شرایط فنی، عملکردهای شناور، مورد بازرسی  و ارزیابی قرار گرفته است.

موارد فوق از لحاظ درجه طبقه بندی بودن، امنیت اطلاعات، سهولت در دسترس بودن، روش های پشتیبانی داده ها و قدرت بازیابی اطلاعات مورد بازرسی و آنالیز قرار می گیرند  تا قدرت پاسخ سیستم را در مواقع بروز حملات یا شکست سایبری ارزیابی کنند.

مدیر ارشد کلاس رده بندی کره اظهار داشته است که این اولین گواهینامه  تائیدیه نوع  ایمنی سایبری برای کشتی های هوشمند است و باید  امکان صدور آن به همه نقاط دنیا را فراهم کنیم.

تاکید موسسه رده بندی فوق بر لزوم صادر شدن این گواهینامه در کلیه نقاط دنیا  نشان دهنده  بالا بودن سرعت توسعه اطلاعات در این بخش  و همچنین بالا رفتن سطح ریسک در سیستم های اتوماتیک و ارتباطات کشتی از نقطه نظر سایبری است.

این گواهینامه هفته اول ماه جاری میلادی ( ژوئن) در نروژ توسط موسسه رده بندی کره ای KR  طی تشریفاتی رسمی به هیوندای اعطا شد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده