تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۴۲۴۱۹

تفکیک کتابچه تعرفه خدمات بندری بنادر شمالی از بنادر جنوبی

می متالز - نهادینه شدن تفکر و نگاه ملی، حاکمیتی و سازمانی در تعامل و همگرایی با مشتریان و فعالین عرصه حمل و نقل دریایی در راستای ارائه خدمات مطلوب تر، در سال رونق تولید ضرورت دارد.
تفکیک کتابچه تعرفه خدمات بندری بنادر شمالی از بنادر جنوبی

به گزارش می متالز، محمد علی حسن زاده در سیزدهمین گردهمایی کارشناسی تعرفه، با هدف تبیین تغییرات کتابچه تعرفه سال ۱۳۹۸ و ارائه برنامه ها و رویکردهای آتی سازمان، افزود: اقدامات بسیار مهمی در راستای ایجاد و پیاده سازی سیستم تعرفه گذاری منعطف در کتابچه تعرفه خدمات دریایی و بندری سال ۱۳۹۸ صورت گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در سیستم تعرفه گذاری، تفکیک کتابچه های خدمات بندری و دریایی بنادر شمالی از بنادر جنوبی و همچنین حذف کلیه تخفیفات حجمی از کتابچه تعرفه خدمات دریایی و بندری و هدفمند کردن  آنها در قالب قراردادهای منعقد شده  است.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن تفکر و نگاه ملی، حاکمیتی و سازمانی در تعامل و همگرایی با مشتریان و فعالین عرصه حمل و نقل دریایی در راستای ارائه خدمات مطلوب تر، در سال رونق تولید اهمیت قابل توجهی دارد.

 محمد حسین اصل سعیدی پور؛ مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر  نیز در گردهمایی کارشناسی تعرفه معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی به تشریح نقش و اثرات مهم سیاستگذاری و مدیریت تعرفه های خدمات بندری و دریایی در شرایط کنونی و عملکرد مطلوب سازمان در مواجهه با تحریم های ظالمانه و یک جانبه  غرب از طریق اتخاذ تصمیمات به موقع و کارشناسی به منظور حمایت از کلیه ذی نفعان و حفظ جریان ورود و خروج کالا از به بنادر کشور پرداخت. 

 وی با بیان اینکه در تدوین تعرفه های خدمات بندری و دریایی تمام جوانب عملیاتی و اقتصادی مد نظر قرار گرفته است، تاکید کرد: ضرورت هماهنگی در بین آحاد سازمانی برای اجرای صحیح این تعرفه ها، تسریع در عملیات به روز رسانی و هماهنگ سازی برنامه های نرم افزاری با کتابچه تعرفه سال۱۳۹۸ بسیار حیاتی است. 

 بنابر اعلام مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی،  « برنامه ریزی جهت نظارت بر اجرای بهینه تعرفه ها در بنادر با تشکیل کارگروه ویژه »؛ « برنامه ریزی برای تفکیک کتابچه تعرفه بنادر کوچک بازرگانی از بنادر بزرگ بازرگانی» و « برنامه ریزی برای برگزاری جلسات هماهنگی و همفکری با انجمن های ذینفع و بخش خصوصی مرتبط» در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده