تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۴۲۴۵۲
سرویس خبر : انرژی
رئیس کل اچ‌اس‌یی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد

پایش مستمر پروژه‌های زیست محیطی مجتمع‌های هلدینگ خلیج فارس

می متالز - رئیس کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: پایش ماهانه پروژه‌های زیست محیطی و ممیزی پسماندها، آب و پساب شرکت‌ها به‌طور دقیق در حال انجام است.
پایش مستمر پروژه‌های زیست محیطی مجتمع‌های هلدینگ خلیج فارس

به گزارش می متالز، محمدعلی خادمیان، رئیس کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) اظهار کرد: ارزیابی وضع شرکت‌ها براساس شاخص توسعه پایدار مانند سال گذشته در حال انجام است. پایش ماهانه پروژه‌های زیست محیطی در شرکت‌هایی که جزو فهرست صنایع آلاینده هستند و ممیزی دوره‌ای باقی رفتارهای حوزه محیط زیست مانند پسماندها، آب و پساب نیز از فعالیت‌های جاری این مجموعه است.

رئیس کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: دوره تخصصی آموزش ۳۰ ارزیاب برای بررسی وضع استقرار سامانه مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) از اواسط تیرماه در این شرکت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از گروه ارزیابان برای ارزیابی شرکت‌های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس استفاده خواهد شد تا وضع استقرار سامانه مدیریت ایمنی را در یک بازه سه ماهه بررسی کنند. پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه نخست سال جاری نتایج ارزیابی مشخص شود و بر اساس گزارش به‌دست آمده نسبت به تغییر و استقرار PSM در شرکت‌ها اقدام کنیم.

خادمیان در مورد وضع نصب سامانه پایش لحظه‌ای آلودگی هوا در شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: این سامانه در بسیاری از شرکت‌ها نصب شده و در بقیه نیز در حال نصب است. سامانه پایش لحظه‌ای آلودگی هوا دارای سنسور و آنالایزری است که در خروجی کوره نصب می‌شود و گاز خروجی را آنالیز می‌کند و درصد مواد مختلف را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه این سامانه به‌طور آنلاین در سازمان محیط زیست نیز رصد می‌شود، در صورت وجود آلودگی و خارج بودن از حد استاندارد، شرکت یادشده جزو صنایع آلاینده قرار می‌گیرد و ضمن پرداخت جرائم مربوط باید برای رفع آلایندگی اقدام‌های اصلاحی نیز انجام دهد تا در محدوده پاک سازمان محیط زیست قرار گیرد.

عناوین برگزیده