تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۴۲۴۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش؛ منتظر نظر 3 دستگاه

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش در شهرستان شاهرود منتظر نظر سه دستگاه مرتبط است.
ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش؛ منتظر نظر 3 دستگاه

به گزارش می متالز، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «با معدن بوکسیت شاهوار شاهرود را خوردند» از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده‌اند.

در این سوژه آمده است: «معدن بوکسیت تاش که به‌صورت روباز استخراج می‌شود و با ایجاد انفجارهای بزرگ بار فوقانی سنگ معدن بوکست را که متأسفانه سنگ‌های آهکی به سن بیش از 200 میلیون سال است، تخریب می‌کنند تا در حفرات کارستیک این سنگ‌آهک به ماده معدنی بوکسیت برسند.

کل حوضه آبخیز شاهرود بسطام با این سیستم زه‌کشی آب تغذیه شده و سفره‌های زیرزمینی دشت‌های شاهرود، مجن و پشت بسطام از این سیستم آبراهه‌ای تغذیه می‌شود؛ آب کل این حوضه آبخیز که از منشأ بارش‌های سالانه هزاران ساله و ذخیره شدن آن‌ها در سفره‌های آب زیرزمینی است، از یک چنین سازوکاری شکل گرفته است.

سرچشمه و سرشاخه‌های این سیستم جمع‌آوری آب در حوضه آبخیز شاهرود بسطام از ارتفاعات شمالی شاهرود»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

بهروز اسودی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان درباره پرونده معدن بوکسیت تاش گفت: بهره‌برداران معدن تاش باید یک سری اصول و مسائل را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: بهره‌برداران باید مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی را رعایت کنند؛ منتظر هستیم که منابع طبیعی، محیط‌زیست و شرکت آب به ما اعلام کنند که فعالیت معدن تاش مشکلی ندارد و در این صورت طبق مقررات اقدام می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه اگر خدای‌نکرده گفتند فعالیت این معدن مشکل دارد، درصدد رفع این مشکل برخواهیم آمد، تصریح کرد: طبق قانون باید اقدام شود و ما طبق قانون کار می‌کنیم.

اسودی با تأکید بر اینکه تا زمانی که رفع اشکال نشود مجوز ادامه فعالیت نمی‌دهیم، اظهار کرد: بعد از اینکه رفع اشکال کنند، مشکلی برای صدور مجوز نداریم و طبق قانون رفتار می‌کنیم.

عناوین برگزیده