تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۴۲۴۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه معدنکاری در نمایشگاه بین‌المللی کرمان

می متالز - یک فعال بخش معدن گفت: برگزاری نمایشگاه معدن به همراه نمایشگاه ماشین‌آلات کمک به سزایی به توسعه معدنکاری در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌نماید.
توسعه معدنکاری در نمایشگاه بین‌المللی کرمان

به گزارش می متالز، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته همزمان خردادماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.نمایشگاه‌ها فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و چالش‌هاست. ماشین‌آلات راهسازی و صنایع معدنی یکی از محور‌های نمایشگاه کرمان امروز با مشکلاتی روبه‌روست. برگزاری نمایشگاه معدن به همراه نمایشگاه ماشین‌آلات کمک به سزایی به توسعه معدنکاری در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌نماید آشنایی و ترغیب معدنکاران به استفاده متناسب بین مقیاس ماشین‌آلات و مقیاس جبهه کار معادن در حال بهره‌برداری همچنین آشنایی آنان با مفهوم راندمان ماشین‌آلات به عنوان ابزار اصلی استخراج مهم‌ترین دستاورد خواهد بود.سید سهراب حسینی، مدیرعامل شرکت معدن کانسار پویان و فعال بخش معدن اظهار کرد: ابزار و پیش‌نیاز پیشرفت و سازندگی در هر کشوری ناوگان ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات است، با در نظر گرفتن این مهم، ایران دارای نخستین کارخانه تولید‌کننده ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین در خاورمیانه بوده است و سال‌ها پیش قدم اول جهت رفع نیاز ابزار اولیه عملیات‌های عمرانی، راه‌سازی و معدنی خود را برداشته است.اما متاسفانه در طول سالیان گذشته به علل مختلف تقویت این بخش که زیربنا و زیرساخت سازندگی و پیشرفت است، کند شده است.

حسینی افزود: کشورهایی که دارای توانایی ساخت ماشین‌آلات سنگین و فوق سنگین را دارند امروزه علاوه بر اشباع اجرای پروژه‌های عملیاتی خود با پشتوانه این ابزار به عنوان صادرکننده خدمات مهندسی و اجرایی نیز در دنیا فعال هستند.

وی گفت: یکی‌از استراتژی‌های موفق در راستای حمایت از صنایع داخلی، سیاست جز به کل است با این مفهوم‌که با حمایت از مراکز علمی تحقیقاتی در کنار سرمایه گزاران خرد و کلان در جهت ساخت قطعات مصرفی و اساسی ماشین‌آلات می‌توان در آینده نزدیک از قطعه‌سازی به تولید انبوه ماشین‌آلات سنگین و فوق سنگین اولا در جهت رفع نیاز داخلی و دوما صادرات آن به کشورهای همجوار که در مسیر رشد می‌باشند برنامه‌ریزی مدون نمود.

فعال بخش معدن در ادامه تصریح کرد: استان‌های نیمه جنوبی کشور، مستعد پروژه‌های گوناگون راهسازی و عمرانی و به علت ظرفیت معدنی این استانها و در اختیار داشتن معادن متعدد در حال بهره‌برداری نیازمند ناوگان ماشین‌آلات و تجهیزات متناسب هستند.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی معدن به همراه نمایشگاه ماشین‌آلات کمک به سزایی به توسعه معدنکاری در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌نماید. به طوریکه آشنایی و ترغیب معدنکاران به استفاده متناسب بین مقیاس ماشین‌آلات و مقیاس جبهه کار معادن در حال بهره‌برداری همچنین آشنایی آنان با مفهوم راندمان ماشین‌آلات به عنوان ابزار اصلی استخراج مهم‌ترین دستاورد خواهد بود.

فعال بخش معدن افزود: یکی‌ دیگر از نکات بسیار مهم در مقوله ماشین‌آلات، استفاده از اپراتورهای متخصص با مهارت مربوط و همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات است که باید در اینگونه رویدادها به آن نگاه ویژه‌ای داشت. آموزش معدنکاران به دانستن این اصول یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه معدن به همراه ماشین‌آلات است.

عناوین برگزیده