تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۴۲۵۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات سیمان از تربت حیدریه

می متالز - صادرات سیمان از پایانه راه آهن تربت حیدریه به کشور‌های آسیای میانه بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.
افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات سیمان از تربت حیدریه

به گزارش می متالز، چنگانی مدیر کل راه آهن شرق گفت: در بین ایستگاه‌های راه آهن شرق ایستگاه تربت حیدریه به عنوان ایستگاه استراتژیک در نقطه مرکزی این مسیر ریلی به جنوب و سنگان واقع شده است که حمل و صادرات سیمان در این ایستگاه انجام می‌شود.
وی افزود: امسال افزایش ۲۵ درصدی بارگیری و حمل بار در دستور کار راه آهن شرق قرار دارد که در این میان پایانه تربت حیدریه در صادرات سیمان رکورد افزایش۵/۲ برابری را در بهار امسال به ثبت رسانده است.
مدیر صادرات ریلی سیمان زاوه تربت هم با اشاره به رشد ۲۳۰ درصدی صادرات سیمان در ۳ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته به کشور‌های (سی آی اس) گفت: با توجه به صادرات سیمان به کشور ازبکستان از سال گذشته افزایش ۵/۲ برابری صادرات سیمان از پایانه راه آهن تربت حیدریه را داشته ایم.
محمد رضا میرانیان افزود: با توجه به تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در کارخانه سیمان زاوه تربت و همچنین ایستگاه راه آهن تربت حیدریه ماهیانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ واگن بارگیری می‌شود که با توجه به گشایش بازار‌های جدید در کشور ترکمنستان در تلاش هستیم تا تعداد واگن‌ها را به بیش از ۵۰۰ واگن برسانیم.
وی ابراز امید واری کرد: با همکاری نزدیکی که راه آهن شرق در این زمینه دارد مشکل کمبود دیزل و محدودیت‌های سیر و حرکت برطرف شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده