تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۰۰۰
کد خبر: ۴۲۵۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مهندس بهمن قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد:

"آریان فولاد" کشور را از واردات دکل بی‌نیاز کرد

می متالز - با تولید نبشی‌های سایز 13تا 20 مورد نیاز ساخت دکل برای صنایع برق، نفت و مخابرات.
"آریان فولاد" کشور را از واردات دکل بی‌نیاز کرد

به گزارش می متالز، شرکت "آریان‌فولاد" قادر است با تولید نبشی‌های سایز 13 تا 20میلی‌متر نیاز صنایع برق، مخابرات، نفت و... را در تولید دکل‌های مورد نیاز کشور مرتفع سازد.

به گزارش خبرنگار ما مهندس بهمن قاسمی، مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد با اعلام این خبر گفت: با تولید محصولات یاد شده، عملاً کشور از واردات نبشی‌های مورد نیاز ساخت دکل در صنایع استراتژیک همچون برق، مخابرات و نفت بی‌نیاز خواهد شد.

وی ظرفیت تولید نبشی‌های سایز 13 تا 20 را معادل 300هزارتن در سال عنوان کرد و افزود: این شرکت قادر است به میزان مورد نیاز صنایع فوق، نبشی تولید و عرضه کند.

مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد کیفیت محصولات تولیدشده را بسیاربالا عنوان کرد و گفت: همه محصولات تولیدی این مجموعه براساس استانداردهای ایزو 1001، 9001 و OHSAS 18001 می‌باشد.

به گفته قاسمی، شرکت آریان‌فولاد در حال حاضر دارای چهارخط نورد، شامل خط تولید مقاطع سنگین به ظرفیت 300هزار تن، خط مقاطع 2 به ظرفیت 200هزار تن، خط تولید میلگرد 3و4 هریک به ظرفیت 500هزار تن داراست. ضمن آنکه یک خط میلگرد 500هزارتنی دیگر نیز در حال نصب است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، این شرکت دارای یک کوره ذوب‌القایی 20تنی است و دیگری هم در حال نصب است. هم‌چنین کوره الکتریکی 20تنی ذوب آلیاژی شرکت نیز که مدتی متوقف شده بود، در آستانه راه‌اندازی است.

 

ضرورت برخورد جدی با متخلفان و لزوم جلوگیری از دورزدن قانون

وی در ادامه به وجود برخی مشکلات پیش‌روی این صنعت اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر واردات دومیلیون تن ورق به صورت قاچاق، سکوت و عدم پیگیری جدی سازمان‌ها، سندیکاها و انجمن‌های مسؤول، دور‌ زدن قانون به طرق مختلف توسط برخی و ضرورت برخورد جدی با متخلفان و فریبکاران و لزوم جلوگیری از مداخله دولت در مکانیزم قیمت‌گذاری و هم‌چنین تأکید بر جدیت در ممانعت از لابی‌گری‌های رانت‌خواران را از جمله مهم‌ترین موضوعات برشمرد و افزود: امروز بازار به یک سیستم و آن هم عدم مداخله دولت و حاکم‌شدن مکانیزم عرضه و تقاضا در تعیین قیمت‌ها که بدون‌شک براساس آن فروشنده بیلت و فولاد می‌توانند محصولات خود را برپایه قیمت‌های جهانی عرضه و به فروش برسانند، نیاز دارد.

قاسمی پیشنهاد کرد که کشور ما برای رهایی از فساد نیاز به الگو قراردادن اقتصاد کشوری مانند ترکیه دارد که طی آن همه قیمت‌ها آزاد و مبلغ دستمزدها نیز بر اساس یک ارز قوی مدیریت ‌شود.

 

لزوم حذف کامل یارانه‌ها و جلوگیری از افزایش نقدینگی

مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد در ادامه راه نجات کشور را حذف کامل یارانه‌ها و جلوگیری از افزایش نقدینگی توسط دولت، کاهش نرخ بهره در حد صفر و ممانعت جدی از دورزدن قانون توسط برخی افراد سودجو که زمینه‌ساز فساد، کلاهبرداری و دزدی و اختلاس می‌شوند، دانست.

او نبود آمارهای دقیق از بنگاه‌های تولیدی و عدم باز نشر آن توسط سازمان‌ها و ارگان‌های مسؤول را از دیگر مواردی دانست که با توجه به دسترسی برخی افراد به آنها زمینه فساد در جامعه را مهیا می‌کند.

به گفته وی، طبق آمارها تا سال 90 در مجموع حدود 350هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشته، در حالی‌که اکنون، سالانه همین میزان به این رقم اضافه می‌شود. طبیعی است، ادامه چنین روندی به جز ایجاد تورم، اخذ بهره‌های سنگین بانکی، نابرابری اجتماعی و رانت، عواید دیگری نخواهد داشت.

 

واقعی‌نبودن قیمت‌ها در بورس کالا

قاسمی، هم‌چنین با اعلام این‌که قیمت در بورس‌کالا واقعی نیست و ضروری است تا اصلاحات اساسی در این حوزه صورت گیرد، خاطرنشان کرد؛ در حالی در بورس کالا پایه قیمت شمش را 3200تومان اعلام می‌کنند که ماههاست در بازار 4000تومان معامله می‌شود، به هر حال عرضه 5درصد محصول برای کشف‌قیمت و تعیین قیمت برای 95درصد باقیمانده زیان‌های بسیار زیادی به تولیدکنندگان مقاطع فولادی وارد می‌سازد.

شایان ذکر است، شرکت آریان‌فولاد که در زمینی به مساحت 400هزار مترمربع و با 120هزار متر سالن سرپوشیده و 65مگاوات برق فعال است، برای 650نفر ایجاد اشتغال کرده است.

عناوین برگزیده