تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۴۲۵۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خبر داد:

۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز در مسیر احیای دوباره

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از احیای ۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز خبر داد.
۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز در مسیر احیای دوباره

به گزارش می متالز، محمد رضا صفی‌خانی با بیان این مطلب، افزود: در سال‌های گذشته گذشته به علت رکود صنایع ساختمانی و به تبع آن مصالح ساختمانی وابسته به این صنعت از جمله سنگ‌های تزیینی به خصوص سنگ چینی به دلایل مختلف با رکود در بازار و سایر مشکلات مواجه شدند.

وی ادامه داد: تغییر سلیقه بازار و سایر موارد از جمله دلایل رکود در بازار سنگ چینی به شمار می‌رود به نحوی که ساختمان‌ها در استان و کشور به سمت و سوی استفاده از سنگ‌های رقیب سنگ چینی از جمله سنگ تراورتن سوق داده شد که این موضوع باعث تعطیل شدن تعدادی از معادن سنگ چینی لرستان و به تبع آن بیکاری و از بین رفتن فرصت شغلی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مقام عالی وزارت، استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ پس از پیگیری‌های مکرر که در سال گذشته انجام شده بود شورای عالی معادن با تمدید و بخشودگی ۲۵ درصدی حقوق دولتی معادن سنگ چینی الیگودرز موافقت شد.

صفی‌خانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام گرفته شرایط برای احیا مجدد ۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز مهیا شده است، افزود: در همین راستا ۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز حداقل با اشتغال هزار شغل مستقیم و دو هزار شغل غیر مستقیم و میزان استخراج سالیانه قریب به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن و ارزش افزوده حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بوده در سال جاری در حال احیا و آغاز به کار دوباره هستند.

وی گفت: مطمئناً با برنامه‌ریزی صورت گرفته و احیای ۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز شاهد رونق دوباره در این شهرستان و تاثیر مستقیم این اقدام بر اقتصاد استان خواهیم بود.

این مسوول بیان داشت: مراحل صدور مجوز معادن مذکور از ابتدای سال ۹۸ پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی معادن در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان قرار گرفته و بلافاصله با حمایت‌های مدیریت ارشد استان مراحل احیا این معادن در حال انجام هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: به هر حال انتظار می‌رود همه سرمایه‌گذاران حوزه صنعت و معدن به خصوص سنگبری‌های استان هر چه سریعتر از ظرفیت معادن سنگ چینی استان استفاده کرده تا بتوان از این ظرفیت در جهت توسعه اقتصادی لرستان استفاده کرد.

در همین راستا معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز بیان کرد: فعالیت مجدد این تعداد معادن در لرستان در راستای تحقق و عملیاتی کردن شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید است و با فعال شدن این تعداد معادن تعداد معادن فعال استان لرستان به ۱۶۵ معدن خواهد رسید.

جمال مومیوند اظهار داشت: البته با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ایجاد سایت‌های شن و ماسه کوهی در لرستان تا پایان امسال تعداد معادن فعال این استان به عدد ۱۷۵ معدن خواهند رسید.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است که در سال ۹۴ تعداد ۹۶ معدن فعال در استان وجود داشت که خوشبختانه امسال این عدد به سال ۱۶۵ معدن رسیده و تا پایان سال در نظر داریم که تعداد معادن فعال است آن را به عدد ۱۸۹ معدن برسانیم و با تحقق این هدف شاهد رشد ۱۰۰ درصدی معادن فعال در استان لرستان خواهیم بود.

عناوین برگزیده