تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۴۲۶۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

"سخوز" ۸۰ تومان سود برای هر سهم کنار گذاشت

می متالز - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان خوزستان با حضور نزدیک به ۷۲درصد از سهامداران و با ریاست آقای حیدری در سالن اجتماعات تلاش برگزار شد.
"سخوز" ۸۰ تومان سود برای هر سهم کنار گذاشت

به گزارش می متالز، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان خوزستان با حضور نزدیک به 72درصد از سهامداران و با ریاست آقای حیدری در سالن اجتماعات تلاش برگزار شد. در ابتدای مجمع آقای جامعی مدیرعامل شرکت به ارائه گزارش هیئت مدیره پرداختند که مهمترین بخشهای آن به شرح زیر می‌باشد:

شرکت سیمان خوزستان شامل دو خط تولید شامل خط اول به ظرفیت ۳۰۰۰تن کلینکر در روز و در سال ۸۰ و خط دوم به ظرفیت ۵۰۰۰تن کلینکر در روز در سال ۸۹ راه اندازی شده است.

میزان تولید کلینکر شرکت در سال گذشته ۲.۱۷میلیون تن بوده است که از این بین ۱.۳۵میلیون تن آن به سیمان تبدیل شده است. میزان فروش شرکت در سال گذشته ۱.۷۶میلیون تن شامل ۱.۳میلیون تن سیمان و ۴۰۰هزار تن کلینکر بوده است. مقدار فروش شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۵درصد کاهش داشته است و فروش شرکت ۷۲درصد ظرفیت اسمی بوده است.

مبلغ فروش شرکت در سال مالی گذشته با ۱۱درصد افزایش ۲۸۱میلیارد تومان و سود خالص شرکت در این دوره ۶۹میلیارد تومان بوده است که از رشد ۱۵۴درصدی برخوردار بوده است.

در سال گذشته فروش صادراتی شرکت ۴۲۱هزار تن انواع سیمان و کلینکر بوده است که به لحاظ مقداری ۲۴درصد از فروش شرکت بوده است. فروش صادراتی شرکت بصورت ارزی و عمدتا به کشورهای بنگلادش، کویت، عمان بوده است. هند و چین بتازگی به بازارهای صادراتی شرکت اضافه شده اند. آخرین نرخهای فروش صادراتی شرکت برای تحویل در بندرامام خمینی بدین شرح بوده است: کلینکر ۱۸دلار، سیمان فله ۲۴دلار، سیمان جامبوبگ ۳۲دلار. همچنین آخرین نرخهای فروش دلار در سامانه نیما در محدوده ۱۱هزار تومان بوده است.

در سال گذشته شرکت به منظور تسویه بدهی ارزی خود اقدام به انتشار ۵۰میلیارد تومان اوراق سلف کرده است که سررسید آن تیرماه امسال خواهد بود. با تسویه این اوراق، هزینه مالی شرکت در سال مالی جاری کاهش خواهد یافت.

در سالهای گذشته شرکت اقدام به سرمایه گذاری در آسیاب العماره عراق به ظرفیت ۱۰۰تن در ساعت با مبلغ کل سرمایه گذاری ۲۶میلیون دلار کرده است. میزان سرمایه گذاری شرکت در این طرح ۶۰درصد بوده است. به لحاظ موقعیت جغرافیایی این شرکت در استان میسان عراق می‌باشد که با استان خوزستان ایران هم مرز بوده و فاصله آن با اهواز ۲۱۷کیلومتر و تا کارخانه سیمان خوزستان ۳۵۳کیلومتر می‌باشد. شرکت سیمان خوزستان به همراه سیمان بهبهان و سیمان فارس نو به عنوان سهامداران این شرکت، تامین کننده اصلی کلینکر این شرکت خواهند بود.

خط ۲ این شرکت به ظرفیت ۵هزار تن در روز مشمول معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ بوده و معافیت آن بهمن‌ماه سال ۹۸ به پایان می‌رسد.

شرکت برنامه افزایش سرمایه ۱۱۵درصد از محل مطالبات و آورده نقدی را در دستور کار خود دارد که مجوز آن از سازمان بورس اخذ شده است و مجمع آن به زودی برگزار خواهد شد.

شناسایی سود ارجان صنعت (آسیاب العماره) در سال مالی برابر، انتشار صورتهای مالی تلفیقی، عدم مشارکت سیمان آبیک در تامین کلینکر العماره و دقت در گزارشات ارسالی از موضوعاتی بود که توسط سهامداران جزء در مجمع مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان مجمع تقسیم سود 800 ریالی به ازای هر سهم را مصوب نمود. حق حضور اعضای هیئت مدیره 21میلیون ریال ناخالص و پاداشی برای هیئت مدیره تصویب نشد.

 

عناوین برگزیده