تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۴۲۷۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فلز زرد پنجمین صعود متوالی خود را تجربه کرد

پرواز طلا بر قله 6 ساله

می متالز - طلا طی معاملات سه‌شنبه گارد صعودی خود را حفظ کرد و از سطح 1420 دلار گذشت. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه ریسک‌های سیستماتیک را افزایش داده و بازار دارایی‌های امن از جمله فلز زرد را داغ کرده است.
پرواز طلا بر قله 6 ساله

به گزارش می متالز،  از سمت دیگر اتخاذ سیاست‌های مالی انبساطی توسط بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف تقاضا برای طلا را افزایش داده و از تداوم صعود آن حمایت کرده است.

بهای فلز زرد در معاملات امروز بازارهای آسیایی افزایشی شد و در مقطعی این فلز گرانبها به سطح 1438 دلار نیز رسید. هر اونس طلا در حین نگارش این گزارش با رشد 0.72 درصدی (معادل 10.25 دلار) به قیمت 1429.8 دلار به فروش می‌رسد. بهای اونس طلا در بازار آتی کامکس نیویورک نیز 1.08 درصد (معادل 15.4 دلار) رشد کرده و به سطح 1433.5 دلار رسیده است.

با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان ریسک‌های غیر اقتصادی در سطح جهان بالا رفته و سوخت رشد طلا را افزایش داده است. تحریم‌های جدید ایالات متحده در واکنش به سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور در آب‌های تحت مالکیت ایران در انتهای هفته گذشته اعمال شد. در مواقع عدم قطعیت اقتصادی و سیاسی سرمایه‌دارن به دارایی‌های امن روی می‌آورند و از همین رو تقاضا برای طلا افزایش می‌یابد.

رشد امروز پنجمین صعود متوالی طلا به شمار می‌آید. به غیر از تنش‌های سیاسی موجود تغییر سیاست بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف به منظور مقابله با کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افت شاخص دلار در صعودی شدن طلا نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند.

همزمان نگاه بازار طلا به سخنرانی آقای پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در انتهای هفته جاری خواهد بود. بسیاری از فعالان بازار انتظار دارند که سیگنال‌های در خصوص کاهش نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو در ماه ژولای در میان سخنان آقای پاول مشاهده شود.

همچنین نشست گروه 20 مورد تمرکز معامله‌گران قرار خواهد گرفت. با تایید مقامات چینی آقای شی جین‌پینگ رئیس جمهور این کشور در حاشیه این نشست با دونالد ترامپ دیدار خواهد کرد و در خصوص مناقشات تجاری دو کشور به گفتگو خواهد نشست. با این حال احتمال حصول توافق در این دیدار بسیار پایین است، خصوصا آنکه ایالات متحده اخیرا برخی از شرکت‌های چینی را وارد لیست سیاه  تجاری خود قرار داده است.

عناوین برگزیده