تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۴۲۷۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل بورس ۲۵۳۰ واحد رشد کرد / ادامه روند صعودی بازار

می متالز - شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه شنبه نیز مانند روز گذشته روند رو به رشد داشته و با ۲۵۳۰ واحد افزایش همراه شد.
شاخص کل بورس ۲۵۳۰ واحد رشد کرد / ادامه روند صعودی بازار

به گزارش می متالز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز سه‌شنبه چهارم تیر ۹۸ با افزایش دو هزار و ۵۳۰ واحدی به رقم ۲۴۵ هزار و ۹۸ واحد رسید.

ارزش روز بازار در این روز به بیش از ۹۳۰ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران بورس بیش از ۳.۵ میلیارد سهم و حق تقدم را در ۳۲۹ هزار نوبت خریداری کردند. ارزش این دادوستدها به بیش از ۱۳۸۹ میلیارد تومان رسید.

طی معاملات امروز، شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با ۷۱۴ واحد رشد به رقم ۶۹ هزار و ۲۲۰ واحد رسید. همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن ۲۸۵ واحد رشد کرد و به رقم ۵۷ هزار و ۹۹۶ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۱۹۵ واحد رشد کرده و به رقم ۳۹ هزار و ۶۱۴ واحد رسید و شاخص آزاد شناور با سه هزار و ۲۰۸ واحد افزایش به رقم ۲۷۶ هزار و ۶۳۱ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با دو هزار و ۱۸۹ واحد افزایش به ۱۸۳ هزار و ۳۱۴ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود، سه هزار و ۵۵۱ واحد رشد کرده و به رقم ۴۷۵ هزار و ۲۲۴ واحد رسید.

امروز عمده نمادهای بورسی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده‌اند که از مهمترین این نمادها می‌توان به نمادهای فولاد، فارس، فملی، کگل، اخابر، تاپیکو، افق اشاره کرد.

طی این روز، نمادهای پربیننده بورسی مربوط به شرکت‌های گروه خودرویی، شرکت‌های تأمین اجتماعی، بانکی و فولادی بوده‌اند.  نمادهای پربیننده امروز مربوط به سایپا، بانک تجارت به قیمت هر سهم ۴۲۴ ریال، سرمایه‌گذاری صدر تأمین، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران، شاخص کل در پایان معاملات ۳۰ واحد رشد کرده و به رقم ۳۴ هزار و ۱۳۳ واحد رسید و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۷۵ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از ۱.۲ میلیارد برگه بهادار سهام و حق‌تقدم در قالب ۱۶۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶۰۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند. طی این روز، نمادهای کگهر، میدکو، زاگرس، هرمز، شپاس، شاوان در تقویت شاخص فرابورسمؤثر بوده‌اند و نماد مارون مربوط به پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پربیننده فرابورس امروز مربوط به شرکت های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر و پتروشیمی زاگرس و صنایع کاغذ پارس بوده‌اند.

عناوین برگزیده