تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۴۲۸۳۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

وضعیت مطلوب و رو به رشد مس

می متالز - در دنیا قیمت مس صعودی است.
وضعیت مطلوب و رو به رشد مس

به گزارش می متالز به نقل از کامودیتی، سهام شرکت ملی صنایع مس ایران "فملی" در بورس تهران 2 روز است که به سقف 5%+⏫ رشد روزانه برخورد میکند و سرمایه گذاران این شرکت، روزهای خوبی پشت سر میگذارند ... روند صادرات و تولید این شرکت بصورت پیوسته  طی سه ماه ابتدای امسال ادامه داشته و میتواند یک سال مالی مطلوب دیگر را برای ذینفعان این شرکت به ارمغان آورد که البته از طرف مدیریت ارشد این شرکت، اطلاع رسانی خواهد شد

همزمان، در دنیا قیمت مس صعودی است و از مرز 6000$ عبور کرده است. از نظر تکنیکال، قیمت مس با فاصله همچنان بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه قرار داشته و به سمت قیمت هدف 6168$ (میانگین متحرک 200 روزه) در حال حرکت است

 

عوامل تحرک قیمت جهانی مس:

  1. بهبود قابل ملاحظه در وضعیت قراردادهای LME لندن به سمت خرید (Long)
  2. ادامه اعتصاب در معدن چوکوییکاماتا در شیلی که عامل تشدید عرضه کنسانتره مس در دنیا و صعود قیمت کنسانتره (به مس کاتد) به اوج قیمت 6 سال گذشته شده است(شاخص TC).
  3. چین سقف واردات قراضه مس در سه ماهه سوم 2019 را حداکثر 240.4 هزار تن تعیین نمود ... این بدان معنی است که الباقی تقاضا بایستی بصورت مس کاتد (یا آند) و کنسانتره تامین شود که محرک قیمت است.
  4. گزارش گروه مطالعات مس ICSG در سه ماه ابتدای امسال نشان میدهد که تولید مس کاتد در سال 2019 با افت 1.1%- مواجه شده و تقاضا 0.8%+ بالاتر رفته است... طبق این گزارش، بازار مس در سال جاری کسری 189 هزار تنی دارد که بایستی از طریق کاهش موجودی انبارها تامین شود.
  5. تضعیف دلار آمریکا ناشی از انتظار کاهش #بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده، چشم انداز کامودیتیها شامل مس را روشن تر کرده است و همزمان یورو به اوج 3 ماهه و طلا به قله 6 ساله هدایت شده که نشانه پایداری تضعیف دلار است.
  6. شاید مهمترین عامل، مذاکرات رییس جمهور چین و آمریکا در پایان هفته جاری در اجلاس G20 باشد که میتواند شرایط را برای شروع مجدد مذاکرات تجاری فراهم سازد.

MB We expect the rebound in the LME copper price to continue in the immediate and near term once the macro becomes more favorable, the spec positioning normalizes itself, and the fundamentals improve steadily on tighter supply conditions

 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده