تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۴۳۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ربیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت در نشست خبری:

صدور ۲ هزار و ۱۱۲ مجوز r&d از سال 92 تاکنون

می متالز - رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت گفت: ۶۸ درصد از مجوزهای r&d صادر شده یعنی ۲ هزار و ۱۱۲ مورد، از سال ۱۳۹۲ و در دولت تدبیر و امید بوده است.
صدور ۲ هزار و ۱۱۲ مجوز r&d از سال 92 تاکنون

به گزارش می متالز، حسن آقا کثیری در نشست خبری برات قبادیان، معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صمت با خبرنگاران که در راستای پویش پاسخگویی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه، امروز شنبه برگزار شد با بیان این مطلب، افزود: رهبری بر علم نافع که رفع کننده مشکلات باشد تاکید داشته و از سال ۶۸ صدور مجوز r&d شروع شده که تا به امروز ۳ هزار و ۱۰۶ مجوز صادر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مجوز ۳۲۶ بنگاه صنایع پیشرفته صادر شده است که بیشتر آن از سال ۱۳۹۴ به این طرف بوده است.

ربیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت در خصوص طرح تاپ نیز گفت: هر بنگاهی که مجوز از وزارت صمت داشته باشد می تواند بیایید در سامانه تاپ ثبت نام و نیازهای خود را مطرح کرد.

آقا کثیری با بیان اینکه در طرح پسادکتری ضرورت دارد که دانشجو محیط صنعت را درک کرده باشد،افزود: از لحاظ تولید مهندس رتبه سوم دنیا را داریم ولی از لحاظ توانمندی برای ورود به صنعت در رتبه ۷۵ هستیم که طرح تاپ در این حوزه ورود خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه اساتید می توانند فرصت های مطالعاتی خود را در صنعت بگذرانند، بیان کرد: ۷۸ قرارداد میان صنعت و دانشگاه را که مشمول معافیت مالیاتی هستند، پارسال انجام دادیم.

رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد درامد شرکت های دانش بنیان مربوط به حدود ۲ هزار بنگاه دارای دانش فناورانه است، گفت: موضوع توسعه بازار و توسعه محصول یکی از بحث های تاپ است.

عناوین برگزیده