تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۶۴۶
کد خبر: ۴۴۹۶
سرویس خبر : انرژی

اعطای ۲۱ مجوز سرمایه‌گذاری در بخش انرژی بادی

می متالز - وزیر نیرو گفت: دولت در سال جاری 100 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.
اعطای ۲۱ مجوز سرمایه‌گذاری در بخش انرژی بادی

"حمید چیت چیان" بعد از ظهر سه شنبه در جلسه مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نیرو با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، افزود؛ با توجه به ضرورت تقویت سدهای استان مبلغ 150 میلیارد تومان برای تکمیل سد "ماشکید اولیا" در جنوب سیستان و بلوچستان نیز تخصیص یافته است.

وزیر نیرو در ادامه بیان کرد: به زودی بیش از ۴۰۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان با اجرای شبکه آبرسانی در پایین دست سد "پیشین" تا سد "شیرگواز" در منطقه بلوچستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش دمای بی‌سابقه در سیستان و بلوچستان و ضرورت آبرسانی به 1300 روستای جنوب استان که به صورت سقایی آبرسانی می‌شود، اظهار داشت: 130 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل این روستاها تخصیص یافته است.

وزیر نیرو تصریح کرد: با اجرای شبکه آبرسانی در پایین دست سد "پیشین" تا سد "شیرگواز" در منطقه بلوچستان به زودی بیش از 400 روستای جنوب این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

چیت چیان ادامه داد: با توجه به اقدامات متعددی که در حال حاضر در حوزه آبرسانی در سطح استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است، در سال‌های آینده شاهد شکوفایی صنعت آب در این استان خواهیم بود.

وزیر نیرو کاهش تعرفه برق در شهرهای سیستان و بلوچستان را گام مهمی از سوی دولت در راستای خدمت به مردم این استان دانست و گفت: در حال حاضر 2 سرمایه‌گذار خارجی آماده سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق در زاهدان هستند. همچنین ایجاد 20 مگاوات نیروگاه پراکنده در 25 نقطه این استان ضروری است.

وی با بیان اینکه به زودی یک نیروگاه برق با سرمایه‌گذاری دولت در منطقه سیستان احداث می‌شود، افزود: تاکنون 21 سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجوز احداث نیروگاه بادی در منطقه "میل نادر" سیستان که منطقه‌ای بسیار مستعد جهت احداث نیروگاه بادی است را دریافت کرده‌اند.

چیت‌چیان گفت: در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص 500 تا 600 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی، در یک تا 2 سال آینده شاهد چهره دیگری از صنعت آب و خدمات ارزشمند در این بخش خواهیم بود.

عناوین برگزیده