تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۴۵۰۴۹
سرویس خبر : زمین شناسی
همزمان با سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه سازمان زمین‌شناسی با استانداری خراسان‌شمالی

می متالز - به دنبال سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی عصر امروز در جلسه شورای اداری و توسعه استان استانداری این استان، تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌های اجرایی دولت که دارای پروژه‌های عمرانی تعریف شده در استان هستند، در بجنورد امضا شد.
امضای تفاهم‌نامه سازمان زمین‌شناسی با استانداری خراسان‌شمالی

به گزارش می متالز، پروژه‌های عمرانی یاد شده تا پایان دولت یازدهم اجرا خواهند شد و در همین زمینه تفاهم‌نامه توسعه مناسبات و همکاری‌ها در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف معادن نیز میان رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و استاندار خراسان شمالی به امضا رسید.

بر همین اساس، تفاهم‌نامه یاد شده که در قالب طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری سفر ریاست‌جمهوری به استان خراسان‌شمالی تنظیم شده و به امضای علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و محمدعلی شجاعی استاندار خراسان‌شمالی رسیده، در بخش اولویت‌های اصلی استان، پی‌جویی و اکتشاف مواد معدنی فلزی و غیرفلزی، تهیه 5 ورقه نقشه‌های زمین‌شناسی کاربردی در مقیاس یک‌بیست‌وپنج هزارم، تکمیل عملیات برداشت، تعبیر، تفسیر، پردازش، تلفیق داده‌های ژئوفیزیک هوایی و مدلسازی کلیه لایه‌های اطلاعاتی زمین‌شناسی و معرفی مناطق امیدبخش اکتشافی به میزان 36 هزار کیلومتر خطی حاصل از برداشت ژئوفیزیک هوایی، حفاری شناسایی و پی‌جویی سرب و روی در اسفراین را با تخصیص اعتباری معادل 362 میلیارد ریال در دستور کار خود دارد که اعتبارات این بخش با استفاده 50 درصد منابع استانی و 50 درصد از اعتبارات سازمان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تامین خواهد شد.
همچنین ریز پهنه‌بندی شهر بجنورد، مطالعه و پایش فرونشست 7 دشت‌ استان، دقیق‌سازی گسل‌های شهر بجنورد، پهنه‌بندی رانش و لغزش زمین‌ در سطح استان، تهیه نقشه زمین‌شناسی مهندسی شهرستان‌های استان، مطالعه زمین‌شناسی پزشکی شهرستان‌های استان به صورت حوزه‌های آبریزی هر شهرستان و مطالعه آب‌های کارستی در مناطق اولویت‌دار استان خراسان‌شمالی به عنوان اولویت‌های دوم اجرایی با پیش‌بینی اعتبار معادل 224 میلیارد ریال انجام خواهد شد.
شایان ذکر است، هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری خراسان شمالی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تامین ساختمان اداری مورد نیاز برای نمایندگی زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی در خراسان شمالی نیز یکی دیگر از مفاد تفاهم‌نامه یاد شده است.
گفتنی است، طی سفر دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی ا 17 تفاهم‌نامه در قالب 28 توافق در حوزه سرمایه گذاری با بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و هلدینگ منعقد شده است. حجم سرمایه‌گذاری این تفاهم نامه‌ها بیش از 10 هزار میلیارد تومان  است که در حضور رئیس جمهور توسط استاندار و مدیران عامل بانک‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به امضا رسید.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده