تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۶۳۱
کد خبر: ۴۵۶۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن مس رمشک راه اندازی می شود

می متالز - معدن مس مقیاس کوچک رمشک در جنوب کرمان با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.
معدن مس رمشک راه اندازی می شود

به گزارش می متالز، با پیگیری های انجام شده و مساعدت نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و حمایت های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، معدن مس رمشک در منطقه جنوب کرمان در فاز اول به مرحله اجرا درمی آید.

عطا ناوکی افزود: در حال حاضر تامین آب و برق، دو مشکل اساسی این معدن است و طی نشست ها ی متعدد و پیگیری های انجام شده مقرر شد که شرکت ایمیدرو مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای راه اندازی معدن مس رمشک کمک کند.

وی تصریح کرد: مساله آب معدن مس رمشک در نشست آینده رفع موانع تولید حل خواهد شد و با اجرایی شدن فاز اول آن بیش از ۴۰ نفر از جوانان این شهر مشغول به کار خواهند شد.
ناوکی با بیان اینکه سرمایه گذار این معدن، بخش خصوصی است اظهار داشت: با توجه به کمبود زیرساخت های لازم نظیر آب و برق، هماهنگی لازم جهت فعال سازی معدن و ایجاد اشتغال در منطقه کمتر توسعه یافته قلعه گنج با استفاده از یک مجموعه واحد فرآوری سیار برای تولید کنسانتره مس سولفیدی، انجام شد.

 در قلعه گنج، تجهیزات این واحد فرآوری برای استقرار در رمشک برنامه ریزی شده است و پیمانکار استخراج معدن نیز از تیرماه سال جاری در محل معدن مستقر شده و آغاز به کار کرده تا خوراک ورودی برای کارخانه (پس از راه اندازی) مهیا شود.

فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در این مرحله از اجرا ضمن مهیا شدن زیرساخت های لازم و ایجاد درآمد، فرصت مناسبی برای تقویت و آموزش نیروی بومی در فازهای بعدی فراهم خواهد شد.
امکان افزایش واحدهای سیار برای افزایش تولید، پایین بودن سطح سرمایه گذاری، سهولت در اجرا و کاهش زمان نصب تجهیزات، از نقاط مثبت در عملیاتی شدن این فرآیند است.

این مجموعه، برنامه افزایش ظرفیت و توسعه معدن و واحد فرآوری را در برنامه های خود قرار داده است.
تولید کنسانتره در محل معدن ضمن جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، منجر به ایجاد ارزش افزوده و کاهش هزینه های حمل و نقل مواد معدنی و همچنین اقتصادی شدن معادن کوچک خواهد شد.

رمشک از توابع شهرستان قعله گنج در فاصله ی ۱۶۰ کیلومتری از مرکز شهرستان قلعه گنج و در جنوب استان کرمان واقع شده است.

رمشک یکی از دهستان های محروم جنوب کرمان بود که در دولت تدبیر و امید، رسماً به شهر تبدیل شد.

مرکز شهرستان قلعه گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

عناوین برگزیده