تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۴۵۹۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد سودآوری «سقاین» طی ۳ماه

می متالز - شرکت سیمان قاین توانست در دروه مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، با افزایش ۱۸۶درصدی نسبت به دوره مشابه به سود ۴۴۳ریالی برای هرسهم دست یابد.
رشد سودآوری «سقاین» طی ۳ماه

به گزارش می متالز، شرکت سیمان قاین در صورت های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را با رشد ۱۸۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی۱۳۹۷، مبلغ ۴۴۳ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی خود را در این دوره نسبت به مدت مشابه مذکور با افزایش ۱۳۱درصدی مبلغ ۶۲میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۸۶درصدی مبلغ ۱۱۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۲۱درصدی مبلغ ۱۲۲میلیارد ریال اعلام کرد.

در اهداف پیش روی این شرکت می توان به راهبرد شرکت برای تولید سیمان مقدار ۷۴۰هزار تن و فروش سیمان ۷۴۰هزار تن و تولید کلینکر ۷۵۰هزار تن و فروش کلینکر ۴۰هزار تن است.

همچنین برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه شامل افزایش ۳۷درصدی نرخ فروش محصولات براساس نرخ انجمن صنفی است. علاوه بر این فعلا افزایشی برای نرخ خرید مواد برای ۹ماهه آخر سال در نظر گرفته نشده است. برآورد شرکت افزایش حدود ۳درصد بهای تمام شده برای ۹ ماهه آتی است.

مانده تسهیلات پرداختنی این شرکت در پایان سه ماهه نخست سال ۹۸ مبلغ ۴۴۰میلیارد و ۶۸۸میلیون ریال است که در صورت موافقت بانک ملی مبلغ ۲۹۵میلیارد ریال از تسهیلات بانک ملی قاین با بدهی شستا به دولت تهاتر می شود و مبلغ مانده تسهیلات ۱۴۵میلیارد و ۶۸۸میلیون ریال می شود که شامل مانده تسهیلات شرکت از بانک ملی قاین ۱۹میلیارد و ۴۵۷میلیون ریال و بانک توسعه صادرات ۱۲۶میلیارد و ۲۳۱میلیون ریال  و  عمدتا با نرخ سود ۱۸درصد است. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید و فروش محصولات در سال مالی جاری احتمالا مانده تسهیلات شرکت کاهش می یابد.

عناوین برگزیده