تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۴۶۰۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش مسوولان اجرایی استان اصفهان در رفع موانع صادرات سیمان

می متالز - مسوولان اجرایی استان اصفهان با ارائه چندین راهکار اصلی گام های اساسی در رفع توقف صادرات سیمان اردستان برداشتند.
تلاش مسوولان اجرایی استان اصفهان در رفع موانع صادرات سیمان

به گزارش می متالز، آقای قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در نشستی با مسوولان استانی در استانداری اصفهان برای جلوگیری از روند توقف صادرات سیمان راهکارهایی از جمله   کاهش هزینه های تولید از طریق تامین قطعات داخلی و متصل کردن کارخانه های تولید سیمان به شبکه حمل و نقل ریلی ارائه کردند و با عزم جدی درصدد سرگیری صادرات سیمان هستند.

مدیرعامل سیمان اردستان هم گفت: اکنون ۴۰۰ هزار تن کلینکر تولید شده کارخانه سیمان اردستان به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال در انبارها دپو و صادرات این محصول کلیدی متوقف شده است.

احمدرضا عمرانی فرد مهمترین عامل کاهش صادرات کلینکر را افزایش سه برابری حمل ونقل بیان کرد و افزود: بطوریکه افزایش ۳۵ درصدی حمل ونقل موجب مختل شدن صادرات دیگر کارخانه ها هم شده است.

وی گفت: پیش از توقف صادرات، روزانه حدود ۶۰ دستگاه خودرو وظیفه انتقال محصول کلینکر این کارخانه تولیدی را داشتند این درحالیست که در سه ماه گذشته حمل ونقل متوقف شده است.

آقای شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور هم می گوید درحال حاضر دپوی حدود ۱۶ میلیون تن محصول پیش بینی شده برای صادرات در پی مقررات ارزی صادرات در سال ۹۷ به ۱۲ میلیون تن رسیده است.

ادامه این روند در کاهش کیفیت محصول و تعطیلی کوره وکارخانه موثر است.

عناوین برگزیده