تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۴۶۱۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:

حضور صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در کنار صنعتگران، ریسک داخلی سازی را کاهش می دهد

می متالز - معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،حضور صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را در کنار صنعتگران سبب کاهش ریسک داخلی سازی دانست.
حضور صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در کنار صنعتگران، ریسک داخلی سازی را کاهش می دهد

به گزارش می متالز، محمد علی عزیزمحمدی در بازدید از غرفه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، بیان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار برگزار می‌شود و باتوجه به تحریم‌های ضالمانه حرکت بسیار مثبتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ توامان در نمایشگاه حضور دارند، بنابراین فرصت مناسبی فراهم ساخته که این واحدهای صنعتی مختلف از نیازهای یکدیگر باخبر شوند. در حقیقت صنایع کوچک و بزرگ را به هم پیوند می‌دهد، همچنین این نمایشگاه فرصتی است برای محققان، دانشگاهی ها و کسانی که در امر پژوهش فعال هستند تا اشرافیت بیشتری به نیازهای فناورانه، تکنولوژیک واحدهای صنعتی کشور پیدا کنند. برای مثال امروز چند واحد صنعتی را دیدم که یک نوع کُک وارداتی را در معرض نمایش قرار دادند تا این نیاز را به گوش تولیدکنندگان برسانند.

عزیزمحمدی خاطرنشان کرد: سالانه ده‌ها هزار تن واردات این محصول صورت می‌گیرد این درحالیست که معادن ذغال سنگ و کُک زیادی در کشور وجود دارد و اگر در زمینه فناوری این بخش تلاش شود به راحتی می‌توانیم این نیاز را در داخل تامین کنیم. در زمینه قطعات خودرو نیز به همین شکل است؛ تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در داخل کشور می‌توانند قطعات مورد نیاز کشور را تولید کنند.

او در خصوص خدمات صندوق گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نقش حمایتی خوبی را ایفا کرده و واحدهای صنعتی کوچک را پوشش می‌دهد. این صندوق همچنین می‌تواند نیازهای فناورانه و جدید صنایع مختلف که صنایع ریسک پذیری هستند را با حمایت خود تامین سازد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکت‌های صنعتی در پایان افزود: خدمات صندوق بسیار ارزشمند و مفید بوده است. افزایش سرمایه صندوق نیز در حال انجام است و مراحل ثبت صورتجلسه مجمع آن طی می‌شود که می‌تواند وضعیت اعتبارات صندوق را بهبود ببخشد.

عناوین برگزیده