تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۴۶۲۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
غلامرضا سلیمانی خبر داد:

توافق برخی بیمه‌ها با سایپا برای دریافت مطالبات

می متالز - رئیس کل بیمه مرکزی گفت: برخی شرکت‌های بیمه‌ای توانسته‌اند تا حدی درباره مطالبات با سایپا به توافق برسند اما شماری از شرکت‌ها هنوز توافقی نداشته‌اند.
توافق برخی بیمه‌ها با سایپا برای دریافت مطالبات

به گزارش می متالز، غلامرضا سلیمانی درباره آخرین وضعیت اختلاف شرکت های بیمه و سایپا، افزود: ایران خودرو و سایر شرکت‌های خودرویی همکاری خوبی با بیمه ها دارند و برای خودروهای صفر کیلومتر تولیدی آنها بیمه نامه صادر می‌شود.

وی به بدهی سایپا به بیمه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به میزان بدهی شرکت سایپا به صنعت بیمه، شرکت‌های بیمه اعلام کرده‌اند که سایپا باید مشکل بدهی خود را حل کند تا همکاری بیمه‌ها با آن شرکت تداوم یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: شرکت‌های بیمه ای با سایپا جلساتی برگزار کرده‌اند که ما نیز کمک می‌کنیم تا مشکل آنها رفع شود.

سلیمانی گفت: برخی شرکت‌های بیمه ای توانسته‌اند تا حدی درباره مطالبات با سایپا به توافق برسند اما شماری از شرکت‌ها هنوز توافقی نداشته‌اند.

وی درباره تسویه بدهی سایپا به شکل نقدی و یا غیر نقدی، اظهار داشت: خود شرکت‌ها نحوه دریافت طلب را تعیین می‌کنند، موضوع نحوه تسویه بدهی، توافقی بین سایپا و فروشندگان بیمه است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه همه این خودروها از لحظه خروج از کارخانه بیمه می شوند و سایپا نیز پول بیمه را از مردم می گیرد، افزود: همه صاحبان خودرو، پول بیمه را نقدا به سایپا پرداخت کرده‌اندکه سایپا در پرداخت این پول به بیمه‌ها تاخیر داشته است.

وی ادامه داد: شرکت های بیمه‌ای می گویند اگر پول بیمه توسط سایپا دریافت شده چرا این پول به آنها داده نمی‌شود. این اختلاف حسابی بین شرکت های بیمه و خودروسازی است که امیدواریم رفع شود.

عناوین برگزیده