تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۴۶۳۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاکید چین برای رشد ۶.۵ درصدی صنعتی

می متالز - چین می گوید تلاش‌های شدید برای دستیابی به هدف تولید صنعتی در سال ۲۰۱۹ باید داشته باشد.
تاکید چین برای رشد ۶.۵ درصدی صنعتی

به گزارش می متالز، وزارت صنایع چین روز سه شنبه اعلام کرد که تلاش های شدید برای دستیابی به هدف رشد تولید صنعتی در سال جاری خواهد داشت؛ چراکه این اقدام در راستای حمایت از تجارت بر صادرات و چشم انداز دومین اقتصاد جهان است.

شین گابین، وزیر صنایع و فناوری اطلاعات، در جریان یک کنفرانس خبری در پکن، به خبرنگاران گفت: اصلاحات و بازسازی مداوم صنایع کشورش، چالش‌های دیگری را به همراه دارد.

پکن اعلام کرده است هنوز می تواند هدف رشد خود را در سال 2019 بین 6 تا 6.5 درصد برآورده کند و همچنان اقدامات محرک را برای پیشبرد فعالیت ها ادامه دهد.

رشد خروجی در ماه مه از یک سال زودتر به 5 درصد کاهش یافت، اما در ماه ژوئن به 6.3 درصد رسید. با این حال، تحلیلگران مطمئن نیستند که آیا این موفقیت‌ها پایدار هستند، چراکه جنگ تجاری چین و ایالات‌متحده همچنان در حال شعله‌ور شدن است و بررسی‌های کارخانه نشان می‌دهد که سفارش‌های جدیدی به کاهش خود ادامه می‌دهند.این درحالی است که خروجی در نیمه اول سال 6 درصد رشد داشته‌ و این کشور همچنان با چالش‌های چشمگیری در تثبیت تولید به وجود آمده در رشد صادرات محصولات صنعتی مواجه است.

گفتنی است فشارهای تجاری از زمانی که واشنگتن تعرفه کالاهای چینی را به شدت افزایش داد، شدت یافته ‌است. در حالی که این دو طرف توافق کرده‌اند که مذاکرات تجاری را ازسر بگیرند و اقدامات تنبیهی دیگری را ادامه دهند، بر سر موضوعات قابل‌توجه مورد نیاز برای توافق باقی می‌مانند.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده