تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۴۶۳۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم گلپایگان در مجلس دهم تاکید کرد:

نگاه دانش‌محور نیاز امروز صنعت کشور

می متالز - عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‎های اقتصادی، به ویژه در ماه‌های اخیر فرصتی شده است تا صنعتگران بیش از هر زمانی دیگری روی به تولید در جهت خودکفایی بیاورند. از این‌رو نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» شرایطی را مهیا کرد تا ضمن بازدید عموم از این رویداد، تولیدکنندگان بیش از پیش با اولویت‌های کشور آشنا شوند.
نگاه دانش‌محور نیاز امروز صنعت کشور

به گزارش می متالز، علی بختیار، در بازدید از نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار داشت: وجود تحریم‎ها و عدم امکان واردات برخی از قطعات مورد نیاز حوزه تولید، سبب شده است صنعتگران داخلی با اتکا به دانش و فناوری خود اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور کنند که در عمل فرصتی بزرگ خواهد بود تا در سال های آینده شاهد تحقق توسعه اقتصادی و صنعتی کشور باشیم.

وی افزود: پیشرفت و نوآوری در بخش تولید از ثمرات نمایشگاه ساخت داخل در سال های آینده خواهد بود و مسلماً تحولات بزرگی در حوزه های مختلف صنعتی اعم از خودرو، مخابرات و دیگر بخش‎های صنعتی رقم خواهد خورد.
نماینده مردم گلپایگان تاکید کرد: اکنون لازم است با چشم‎اندازی بلندمدت و نه فقط برای گذر از تحریم‎ها، برنامه‎ریزی‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم در آینده و در بسیاری از موارد به خودکفایی برسیم.

وی هدف‌گذاری در تولیدات داخلی را از مهمترین عوامل پیشرفت در این زمینه دانست و گفت: لازم است در تولیدات داخلی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیقی را در پیش بگیریم و بازار حمایتی داخل را به بازار رقابتی جهانی تبدیل کنیم. بخشی از تولیدات داخلی باید وارد بازارهای صادراتی شوند، لذا باید کیفیت قابل قبولی برای رقابت با بازار جهانی و محصولات خارجی داشته باشند.

بختیار در پاسخ به اینکه این‌گونه نمایشگاه‌ها چقدر می‌تواند به ارزآوری و اشتغال‎زایی کمک کند؟ گفت: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، بهم‌رسانی صنایع با تولیدکنندگان است. شرکت‎های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران داخلی و صنعتگران در این نمایشگاه با نیازها و تقاضاهای بازار داخلی بیشتر آشنا می‌شوند تا در راستای تولید این محصولات، تلاش و فعالیت بیشتری را به خرج دهند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز مهمترین مسئله داشتن نگاهی دانش‌محور در حوزه های مختلف صنعت است. و با توجه به وجود نیروی انسانی دانش‌آموخته و توانمند می‎توانیم در تولید بسیاری از محصولات و کالاهای ضروری به خودکفایی مطلوبی برسیم تا وابستگی کشور به خارج از مرزها به حداقل ممکن برسد.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده