تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۴۸۰۰۹
سرویس خبر : انرژی

برنامه ترامپ و سناتور تندرو برای توافق هسته ای جدید با ایران و جایگزین برجام

می متالز - ترامپ از سناتور تندرو و ضدایرانی خواست در تدوین توافق هسته‌ای جدید با ایران که بتواند جایگزین برجام شود، کمک کند.
برنامه ترامپ و سناتور تندرو برای توافق هسته ای جدید با ایران و جایگزین برجام

به گزارش می متالز، دونالد ترامپ از یک سناتور تندرو و ضدایرانی خواسته به وی در تدوین یک توافق هسته‌ای جدید با ایران که بتواند جایگزین برجام شود، کمک کند.

سناتور لیندسی گراهام در حال همکاری نزدیک با مقام‌های ارشد دولت ترامپ به منظور پیدا کردن جایگزینی برای توافق هسته‌ای برجام است. بخشی از تلاش‌های گراهام و اعضای دولت ترامپ گرفتن پیشنهاد از بازیگران بیرونی از جمله مقام‌های کشورهای خارجی را شامل می‌شود.

گراهام درحالی این نقش را پذیرفته که وزارت خارجه، وزارت دفاع و سایر دستگاه‌های آمریکا در تلاش برای مدیریت مسائل مربوط به رابطه حساس ایران و آمریکا هستند.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به فشار حداکثری به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.

کارشناسان مسائل ایران می‌گویند تهران تا زمان لغو برخی تحریم‌ها، وارد مذاکره با آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای جدید نخواهد شد و با اقدام جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم محمدجواد ظریف، شانس مذاکره با ایران بعید به نظر می‌رسد. با وجود این، مقام‌های دولت ترامپ و گراهام، فعالانه در حال تلاش برای پیشبرد توافق هسته‌ای جدید با ایران هستند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده