تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۴۸۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم مقام مدیر کل سازمان بیمه سلامت ایران:

اصفهان پایلوت نسخه نویسی الکترونیکی شد

می متالز - قائم مقام مدیر کل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از حدود سه سال پیش برای الکترونیکی کردن اسناد بستری اصفهان به صورت پایلوت شد و از آبان و آذر سال گذشته این طرح به مرحله اجرا درآمد.
اصفهان پایلوت نسخه نویسی الکترونیکی شد

به گزارش می متالز، احمدرضا ریاضیات با اشاره به اینکه آموزش پروژه رسیدگی و ارسال الکترونیکی اسناد بستری باعث شد که ما اطلاعات جامع و منابع آماری در بخش پرونده سلامت الکترونیک داشته باشیم ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد رسیدگی و ارسال الکترونیکی اسناد بستری به شکل مکانیزه درآمده است.

وی افزود: طبق قراردادی که بین ما و وزارت بهداشت منعقد شد مقرر گردید که تمام بیمارستان ها شامل این طرح شود.

قائم مقام مدیر کل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه استان های گیلان، مازندران، زنجان، تبریز، فارس و گلستان به صورت پایلوت این طرح را به اجرا درآورده اند اظهار داشت: آموزش پروژه رسیدگی و ارسال الکترونیکی اسناد بستری توسط کارشناسان استان اصفهان در کل کشور انجام خواهد شد.

ریاضیات ادامه داد: با انجام این کار و صرفه جویی در کاغذ سالانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ درخت از چرخه تبدیل شدن به کاغذ کنار می روند و جدای از بحث های زیست محیطی از موازی کاری ها هم جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: اگر تا چندی پیش با ۶۰۶ اطلاعات بیمارستانی روبرو بودیم که برای سامانه سپاس ارسال می شد اکنون تنها با یک مدل اطلاعات روبرو هستیم.

قائم مقام مدیر کل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه این طرح با همکاری مستقیم وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت در کشور اجرایی می شود اضافه کرد: اطلاعات دارویی هم تنها با وارد کردن کد ملی بیمار و به صورت الکترونیک قابل دریافت است.

ریاضیات تصریح کرد:با توجه به اینکه در فاز اول این طرح ۳۰ درصد شهرستان ها باید در کشور به این موضوع مجهز باشند اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی هم اکنون در هفت شهرستان اصفهان به صورت پایلوت درآمده است که این شهرستان ها شامل اردستان، خوانسار، گلپایگان، چادگان، نایین، نطنز و مبارکه هستند.

وی ادامه داد: تمامی موارد از جمله تجویز دارو، آزمایش، خدمات پاراکلینیکی و... به شکل مکانیزه درخواهد آمد.

قائم مقام مدیر کل سازمان بیمه سلامت در پایان میزان مطالبه این سازمان از صندوق بازنشستگی ذوب آهن را حدود ۵۰ میلیارد تومان دانست.

عناوین برگزیده