تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۸۷۹
کد خبر: ۵۰۷۱۰

شهرداری نوپای زازران، نیاز به حمایت جدی دارد

می متالز - زازران که به شهر آلبالوها یا "مرواریدهای سرخ" معروف شده است، هم اکنون با مشکلات زیادی در بخش های عمرانی و اشتغال، روبروست که توجه و حمایت جدی و بیشتر مسوولین در جهت رفع مشکلات موجود را می طلبد.
شهرداری نوپای زازران، نیاز به حمایت جدی دارد

یدالله مومن زاده شهردار شهر زازران

می متالز؛ اصفهان، یحیی مرادیان - شهرداری نوپای این شهر در سال 1392 فعالیت خود را آغاز نموده و در طی چند سال اخیر، گرچه با همت و تلاش شهردار و اعضای شورای شهر، پیگیری ها و اقدامات قابل توجهی در زمینه ایجاد زیرساخت های عمرانی و خدمات شهری صورت گرفته، اما به دلیل کمبود اعتبارات و منابع مالی لازم و کافی، فعالیت های عمرانی شهر با کندی زیادی مواجه گردیده و بسیاری از مطالبات به حق مردم بی پاسخ مانده است.

زازران منطقه ای خوش آب و هوا، با مردمانی سخت کوش و زحمت کشی است که اغلب آنها امرارومعاش زندگی خود را از طریق کشاورزی و کارگری سپری می کنند و با این وضعیت تورم و هزینه های سنگین کشاورزی، توان حمایت لازم و بیشتر شهرداری را ندارند و از طرفی صنایعی هم در این منطقه وجود ندارد تا بتواند در آبادانی بیشتر شهر نقش آفرینی کند.

وجود باغ های سرسبز هم باعث هجوم روز افزون افراد غیر بومی و خرید باغ ها در این منطقه شده که هیچ سهمی در جهت مساعدت و مشارکت عمرانی شهر ندارند و هزینه های تفریحی آنها نیز بر دوش مردم زحمت کش بومی است.

در همین زمینه یدالله مومن زاده شهردار شهر زازران در یک نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار که اعضای شورای شهر نیز در آن حضور داشتند، ضمن تشریح بخشی از فعالیت ها واقدامات صورت گرفته درطی چند سال گذشته و بیان مشکلات و تنگناهای موجود، خواستار حمایت جدی و بیشتر مسوولین، از این شهرداری نوپا شد.

وی گفت: شهرداری شهر زازران در سال 1392 کار خود را آغاز کرد و در ابتدا با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود که به خاطر همراهی صمیمانه مردم و کمک اصحاب رسانه و مسوولین توانستیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم و در دو سال اخیر نیز فعالیت های بسیار ارزنده ای در حوزه های مختلف در جهت آبادانی شهر زازران انجام شده است.

وی تخصیص 3 میلیارد تومان بودجه برای پروژهای عمرانی شهر و انجام 18 پروژه عمرانی، برپایی و نکوداشت یادواره ی شهدای خط شکن شهر زازران، برپایی جشنواره ی شهر آلبالو ها" مرواریدهای سرخ"، اسکن همه پرونده های شهرداری و الکترونیکی کردن آنها، ثبت تصاویر ماهواره ای از باغات و سطح شهر زازران، پیگیری طرح تفضیل(هادی) برای مادی ولاشان و مادی کرتمان، روکش آسفالت خیابان امام خمینی با طول 20 هزار متر مربع، اتمام پروژه ای پارک اندیشه، آسفالت باند شرقی و زیر سازی، اصلاح و جدول گذاری بلوار شهدای مدافع حرم، خرید یک دستگاه کمپرسور ایسوزو و خرید یک عدد بالابر ماشین آتش نشانی را از جمله این فعالیت ها ذکر نمود.

مومن زاده در ادامه ضمن قدردانی از حمایت و مشارکت های مردمی و رسانه ها، نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در جهت توسعه گردشگری و بوم گردی، برگزاری مناسب ترجشنواره آلبالو، بهره گیری از کارگروه نخبگان و رسانه ها، مشارکت های مردمی و ادامه فعالیت های عمرانی تاکید نمود. 

 

وضعیت جاده حادثه خیز زازران


شهردار زازران یکی از مهمترین مشکلات این شهر را نداشتن مجموعه فرهنگی، هنری و وضعیت نامناسب جاده اصلی این شهر به سمت جاده نجف آباد ذکر نمود و گفت: " زیر سازی این جاده در حال پیگیری است. در این زمینه هیأت مدیره ای از باغداران محور جاده و عضویت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زازران تشکل شده و امید است باغداران حداقل بحث زیر سازی جاده را براساس ارزش افزوده ای که در آینده پیش رو وجود خواهد داشت به انجام برسانند.

لازم به ذکر است که جاده مذکور که حدود سه کیلومترمی باشد فاقد اصول ایمنی و بسیار حادثه خیز بوده و بخاطر نداشتن بلوار و ناهمواری های بسیار زیاد وهمچنین آسفالت بسیار قدیمی و نامناسب، در هرسال باعث افزایش تصادفات منجر به جرح وفوت دهها نفرمردم محل شده است. در صورت عدم توجه فوری و لازم مسوولین مرتبط ازجمله "اداره راه" به این مهم و ادامه این وضعیت می تواند پیامدهای امنیتی را به همراه داشته باشد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده