تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۵۰۹۰۸
ارتباط منسجم صنعت و دانشگاه با اقدام اثربخش فولادمبارکه؛

فولادمبارکه و دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند/ پرداخت اعتبار ویژه پژوهشی فولادمبارکه به هیات علمی دانشگاه تهران

می متالز - طبق توافقنامه فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، شرکت فولاد مبارکه اعتبار ویژه پژوهشی (grant) به اعضای هیات علمی دانشگاه تهران پرداخت می نماید و پس از پایان طرح پژوهشی، در صورت حصول اهداف مورد نظر توسط تیم تحقیقاتی، این تیم می تواند با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای تجاری سازی طرح اقدام کند.
فولادمبارکه و دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند/ پرداخت اعتبار ویژه پژوهشی فولادمبارکه به هیات علمی دانشگاه تهران

به گزارش می متالز، دکتر خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو عصر روز گذشته و در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشی بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران گفت: پایان نامه های دانشگاهی بخش معدن و صنایع معدنی، با حضور شرکت های بزرگ، تخصصی و هدفمند می شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به توسعه دانش و پژوهش در بخش معدن و صنایع معدنی، تخصصی شدن تفاهم نامه ها در حوزه های مربوطه (فولاد، مس، آلومینیوم و غیره) ضروری است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: این امر، به تمرکز بیشتر فعالیت ها روی موضوع های تخصصی پژوهشی و نتیجه بخش بودن این نوع پژوهش ها منجر خواهد شد.

وی با اشاره به انعقاد ۲ تفاهم نامه پژوهشی با شرکت های بزرگ معدنی، تصریح کرد: علاوه بر تفاهم نامه دیروز (فولاد مبارکه با دانشگاه تهران)، قرار است شرکت های ملی صنایع مس و مجتمع آلومینیوم جاجرم، تفاهم نامه همکاری پژوهشی با دانشگاه تهران منعقد کنند.

غریب پور افزود: با امضای این تفاهم نامه ها، بستر لازم برای تدوین پژوهش های بنیادی، کاربردی، مساله محور و نتیجه بخش فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، گفت: طبق این تفاهم نامه، شرکت فولاد مبارکه اعتبار ویژه پژوهشی (grant) به اعضای هیات علمی دانشگاه تهران پرداخت می نماید.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: پس از پایان طرح پژوهشی، در صورت حصول اهداف مورد نظر توسط تیم تحقیقاتی (استاد راهنما و دانشجو یا دانشجویان فعال)، این تیم می تواند با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای تجاری سازی طرح اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ایده های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) در سال ۹۸، گفت: در جشنواره امسال، از ۱۰ ایده برتر در حوزه معدن و صنایع معدنی حمایت خواهد شد.

غریب پور در ادامه، یاد و خاطره سید شمش الدین وهابی، رئیس موسسه یونیدرو را گرامی داشت و افزود: عملکرد ایشان در این موسسه قابل تقدیر است و موجب رشد و توسعه آن شد.

بنا به این گزارش، در این نشست، تفاهم نامه همکاری پژوهشی بین حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران امضا شد.

در این نشست، غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و مجید وفایی فرد، رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران حضور داشتند.

عناوین برگزیده