تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۳:۲۵
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۵۱۰۷۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ثبت‌نام مسکن دولتی از شهریورماه

می متالز - معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از آغاز ثبت‌نام مشمولان دریافت مسکن در قالب طرح اقدام ملی از شهریور امسال خبر داد. جواد حق‌شناس در این باره گفت: متقاضیان دریافت مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند از شهریور در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کنند.
ثبت‌نام مسکن دولتی از شهریورماه

به گزارش می متالز، وزارت راه و شهرسازی، جواد حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: دولت۴۰۰هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن اقشار ضعیف را در دستور کار قرار داده که از این تعداد ساخت ۱۰۰ هزار واحد آن بر عهده بنیاد مسکن است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه تفاوت طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر در این است که قبل از ساخت واحد‌های مسکونی، تقاضا برای ساخت مدنظر است، بیان کرد: از تجربه مسکن مهر در این طرح استفاده کردیم و قبل از ساخت واحد‌های مسکونی اقدام به شناسایی مکان‌های دارای تقاضا کردیم و هم‌اکنون میزان نیاز و سطح تقاضا در هر کدام از مناطق مشخص شده برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

وی ادامه داد: سامانه مراحل پایانی را طی می‌کند، در اوایل شهریور ثبت‌نام به‌صورت آزمایشی از شهر کرمان آغاز می‌شود. بعد از ۱۰ روز استان‌های دیگر به آن اضافه می‌شود، و بعد از ثبت‌نام اولیه متقاضیان، پایش افراد کمتر از یک‌ ماه صورت می‌گیرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن افزود: افرادی که واجد شرایط هستند می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند، البته متقاضیان نیز به دو دسته افراد دارای زمین و افراد فاقد زمین تقسیم شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

حق‌شناس اظهار کرد: افرادی که دارای زمین هستند تسهیلات ساخت و مجوز برای ساخت در اختیار آنها قرار می‌گیرد و برای افراد فاقد زمین از اراضی دولتی که در اختیار این طرح است استفاده می‌شود، به‌طوری‌که با سازندگان وارد مذاکره می‌شویم و بر سر قیمت تمام شده به توافق می‌رسیم و در سامانه قیمت‌ها بسته به نوع پروژه درج خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از امتیازات  این طرح آن است که در تامین خدمات زیرساخت و روساخت هیچ مشکلی وجود ندارد، زیرا به‌دلیل تقاضا محور بودن پروژه‌ها سریع ساخته شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح گفت: با توجه به توافقاتی که صورت گرفته متوسط تسهیلات تا ۷۵ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است، این تسهیلات نیاز به سپرده‌گذاری ندارد و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد، البته در کنار این تسهیلات، تسهیلات جعاله نیز پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی یا به‌صورت تسهیلات خرید به خریدار پرداخت می‌شود یا اینکه تسهیلات به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود و انبوه‌سازان می‌توانند این تسهیلات را به خریدار انتقال دهند.

حق‌شناس افزود: افراد واجد شرایط بعد از تایید نهایی باید ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کنند. دو دهک اول مانند اقشار کم‌درآمد که شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمانبهزیستی هستند نیازی به آورده اولیه ندارند.

عناوین برگزیده