تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۴:۴۵
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۵۱۰۸۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

افزایش فزاینده ایستگاه‌های شارژ بریتانیا

می متالز - بنابر گزارش شرکت نیسان که در آن از داده‌های موسسه «زپ مپ» استفاده شده، این خودروساز ادعا می‌کند که اکنون تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در بریتانیا به ۹ هزار و ۱۹۹ عدد رسیده و در واقع تعداد آنها از تعداد ایستگاه‌های پمپ‌بنزین این کشور سبقت گرفته است.
افزایش فزاینده ایستگاه‌های شارژ بریتانیا

به گزارش می متالز، بنابر گزارش شرکت نیسان که در آن از داده‌های موسسه «زپ مپ» استفاده شده، این خودروساز ادعا می‌کند که اکنون تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در بریتانیا به ۹ هزار و ۱۹۹ عدد رسیده و در واقع تعداد آنها از تعداد ایستگاه‌های پمپ‌بنزین این کشور سبقت گرفته است.

این درحالی است که در پایان سال ۲۰۱۸ تنها ۸هزار و ۳۹۶ پمپ‌بنزین در این کشور وجود داشت. البته چنین مقایسه‌‌ای را نمی‌توان دقیق دانست چرا که در بسیاری از این ایستگاه‌های شارژ تنها یک شارژر وجود دارد در حالی که اغلب پمپ‌بنزین‌ها دارای حداقل چهار پمپ هستند.

به‌علاوه در حالی که پر کردن باک خودرو تنها چند دقیقه زمان می‌برد، شارژ یک خودروی برقی می‌تواند بین ۳۰ دقیقه تا چند ساعت زمان راننده را تلف کند. با این حال، شارژرهای سریع روبه رواج هستند و اکنون بیش از ۱۶۰۰ شارژر سریع عمومی در بریتانیا نصب شده‌ است.

در پایان سال ۲۰۱۲ تنها ۹۱۹ ایستگاه شارژ در این کشور وجود داشت اما در ۷ماه ابتدایی سال جاری میلادی، ۲هزار و ۵۳۰ ایستگاه جدید افزوده شده‌ است.

عناوین برگزیده