تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۵۱۱۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیر نزولی قیمت سنگ آهن ادامه دار شد / پیش بینی بزرگترین شرکت جهان

می متالز - در حالی قیمت سنگ آهن به ۸۸ دلار و ۴۵ سنت نزول کرده که بزرگترین شرکت معادن و فلزات جهان آینده این محصول را پیش بینی کرد.
سیر نزولی قیمت سنگ آهن ادامه دار شد / پیش بینی بزرگترین شرکت جهان

به گزارش می متالز، جدیدترین گزارش نشریه اس اند پی گلوبال پلتس نشان می دهد بهای سنگ آهن در چهار معاملات پی در پی بازار دالیان به سبب افت تقاضای این ماده معدنی با کاهش قیمت روبرو است . 

طبق پیش بینی شرکت استخراج معادن بریتانیایی - استرالیایی بی اچ پی (بزرگترین شرکت معادن و فلزات جهان)، کاهش تقاضا در بازار سنگ آهن متاثر از افت تقاضا در بازار وارداتی چین و مختل شدن صادرات برزیل و استرالیا در ماه‌های اولیه ۲۰۱۹ ‌طی سه سال آینده نیز ادامه می یابد و بهای سنگ آهن  بزریل و استرالیا نیز افزایش خواهد بافت.

همچنین سیاست‌های وارداتی چین به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد جهان از مهترین دلایل نوسانات قیمت در بازار سنگ آهن به شمار می آید.

براین اساس، میزان واردات آهن قراضه در بازارهای ترکیه نیز دستخوش رکود شده و به رغم مبادلات تجاری اندک در بازارهای این کشور، همچنان با روند کاهشی روبرو است و هر تن قراضه سنگین سی اف آر در روز گذشته با دو درصد کاهش، ۲۸۰ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده